וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לתת הרשאה ציבורית לנוער הגבעות

רמי שני

18.12.2011 / 12:53

פגיעה חבלנית היא מעשה של ארגון המבקש להביא הישג לגוף שהוא מייצג או מתיימר לייצג, אומר רמי שני וטוען כי יש להתייחס לנוער הגבעות כאל עבריינים ולא לספק להם הילה של טרוריסטים

זהירות משימוש מיותר במונח "טרור יהודי"! הוא נותן כוח. שאיבת ההשראה של העבריינים העוסקים בהשמדת מרקם היחסים בין התושבים, היא מגיבורי האגדות, שלכאורה נולדו כדי להצביע על מנהיגות אמיצה. למעשה הם תוצר של דמיון פורה מדי, שניסו לראות בכל לוחם ששרד כמה קרבות גיבור עם תודעה לאומית. מקורם של כמה מהם הוא בארץ ישראל העתיקה, בהם הלוחמים שניסו לעמוד נגד צבאות כובשים כרומאים, היוונים ואחרים. לא נעדרים מהרשימה גם גיבורים ממדינות רחוקות ולעיתים גם שמות עם הילה מפוקפקת למדי של מעשים תחת הכותרת "מושיעים".

פגיעה חבלנית, כפי שהיא נתפסת בישראל ובעולם, היא מעשה של ארגון המבקש להביא הישג לגוף שהוא מייצג או מתיימר לייצג. הפעולות לפגיעה במקומות מוסלמים, אינם טרור יהודי. פעם אחת משום שאין אלו פגיעות "חבלניות", אלא מעשי פשיעה של פחדנים. פעם שנייה, משום שהמבצעים אותם רחוקים מלהיות יהודים ואינם מייצגים את היהודים, אלא רק את עצמם. העובדה שהם מסתתרים תחת כיפה, קטנה או רחבה, אינה הופכת אותם לשייכים לדת זו. הם משתווים יותר לאותם עבריינים, המורשעים בבתי משפט כשעל ראשיהם כיפות דומות, כדי ליצור מראית עין של "בעלי ערכים".

"הילה של שליחי ציבור"

הם חסרי ערכים לחלוטין ולכן הכנסתם תחת הערך "טרור יהודי", שהוא המצאה מילולית נוחה, נותנת להם את אותה הרשאה ציבורית שהם כה זקוקים לה. קל ונוח להם לשאת ערך כזה, כי הוא מעניק להם הילה של "שליחי ציבור", זרוע ביצועית של ארגון שלקח על עצמו להציל את החברה שבתוכה הוא יושב. הדבר מזכיר במידה רבה את ארגון חמאס, שלקח על עצמו להיות מושיע העם הפלסטיני והקים זרוע צבאית: "עז א-דין אל קסאם". ארגון זה הוצא אל מחוץ לחוק ונחשב לארגון מחבלים. צריך לזכור שהוא לא משרת מדינה, אלא ציבור שהוא עדיין ללא מעמד משפטי יציב.

חיבור מעשי פשיעה אלו כגון שריפת מסגדים, כתיבת משפטים טיפשיים שזכו לכינוי כתובות "תג מחיר" וכדומה, לאותם צעירים שכונו בשם השראתי אחר – נוער הגבעות, יוצר למראית עין את השרשרת המתבקשת להבנת הזהות שמאחורי המעשים. עכשיו יש ארגון גג (נוער הגבעות), עם זרוע ביצועית (תג מחיר), שמבצעת פגיעה חבלנית (פעולות טרור יהודי) תחת רעיון השליחות אליו הם מתמסרים (קידוש השם). ואם מישהו בעולמם ביקש מהם, הנחה אותם לעשות את המעשים הללו, אפילו בדברים שהם "כפל לשון", הרי הוא אחראי להם באותה מידה ונושא באותם חסרונות (העדר ערכים ואפס זהות יהודית). עם ההשראה שנוצרה סביבם, הם עלולים עוד להיות הגיבורים הבאים של ספרי אגדות יהודיים בסגנון רובין הוד, זורו, באטמן, סופרמן וגם אלעזר בן יאיר ואחרים.

טיפול להסרת הכתם הזה מעל שאר אזרחי מדינת ישראל צריך להיות זהה לטיפול בעבריינים אחרים שמבצעים מעשים דומים. לפני מספר ימים נשפט למשל אדם שהצית מבנה לשלוש שנות מאסר. זהו עונש ראוי, שבתוספת קנס כספי הולם, יחייב את הטורדנים והוריהם להקריב עוד כמה שנים כדי לעמוד בו. אותם פורעים מקרב נוער הגבעות חייבים לעמוד לדין, אך אסור שמשפטיהם יהפכו למשפטי ראווה. עליהם להישפט ככל פושע אחר, ללא כל הילה של "טרוריסטים יהודיים".

טרור יהודי - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הוארך מעצר שלושה צעירים החשודים בטרור יהודי
הנשיא פרס לראשי הימין: "האזור בוער, אל תשפכו נפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully