וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה "להפיל" את חוקי "הכשרת המאחזים"

טל שלו ופנחס וולף

18.12.2011 / 12:03

ועדת השרים לענייני חקיקה אמורה לדון בשתי הצעות החוק, שמבקשות להקשות על פינוי המאחזים. ראש הממשלה קרא לשרים שלא לאשר את ההצעות, עד שימוצה המשא ומתן מול המתנחלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הבוקר (ראשון) את שר המשפטים יעקב נאמן העומד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, שלא לאשר שני חוקים שנועדו "להכשיר" מאחזים בגדה. ועדת השרים צפויה לדון בהצעת חוק של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הקוראת למנוע הריסת מאחזים שנבנו שלא כחוק על אדמה פלסטינית פרטית, כל עוד במשך ארבע שנים לא נתבעה בעלות על הקרקע. כמו כן צפויה ועדת השרים לדון בהצעת חוק דומה של ח"כ יעקב כ"ץ (האיחוד הלאומי).

במהלך ישיבת שרי הליכוד אמר ראש הממשלה נתניהו כי תמיכה מצד הממשלה בהצעות החוק, עלולה לפגוע ביכולת לנהל משא ומתן מול תושבי המאחזים על הזזת בתיהם לקרקעות השייכות למדינה. השר בני בגין שמנהל את המשא ומתן מול המתנחלים העריך שכפר השבוע יימצא פתרון לתושבי רמת גלעד, שיכלול את הזזת בתיהם כמה מאות מטרים לקרקע השייכת למדינה.

השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון התבטא ברוח דומה והבהיר גם הוא כי העברת החוקים, עלולה לפגוע במשא ומתן מול תושבי המאחזים. השר יולי אדלשטיין אמר לפני ישיבת הממשלה כי "יש לקבוע מדיניות ברורה לגבי הבנייה בכל שטחי יהודה ושומרון. למיטב הבנתי, המדיניות נקבעת בחקיקה שלא צריכה להיות קיצונית. אף אחד לא רוצה להשתלט על אדמות השייכות למשפחה כזו או אחרת".

ח"כ אורלב מסר בתגובה להנחיית ראש הממשלה כי "למרות ההחלטה, אני יודע כי על הנייר יש רוב בוועדת השרים בעד החוק. אני לא יודע אם זה יבוא לידי ביטוי היום והאם החוק יעבור היום, אבל בסופו של דבר החוק יאושר במועד אחר. יש לי ניסיון בחקיקה ואני יודע שזה יעבור. אני גם יודע שמבחינה פוליטית פינוי יישובים לא יקרה בממשלה זו, כי היא רוצה להשלים את ימיה ואנחנו לא נשב בממשלה שתפנה יישובים".

עוד בנושא:

הצעה: לאסור פינוי מאחז שקיבל סיוע מהמדינה
שני מבנים נהרסו במצפה יצהר; "נקים אותם מחדש"
מסתמנת פשרה: מאחז רמת גלעד יוזז - ויהפוך חוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully