וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: רוצח תועד כשהוא שורף אשה בתוך מעלית

דוריס גילספי בת ה-64 עלתה לדירתה עם שקי הקניות, וכשנפתחה דלת המעלית המתין לה הרוצח, שתועד במצלמות אבטחה כשהוא מתיז עליה חומר דליק ומצית אותה. המניע לא ידוע, מצוד אחר הרוצח

משטרת ניו יורק מנהלת היום (ראשון) מצוד נרחב בניסיון לאתר אדם החשוד ברצח יוצא דופן בבית דירות ברובע ברוקלין: בצילומי מצלמת האבטחה נראה האיש מתיז חומר דליק על האשה בתוך המעלית בבניין, ואז מצית אותה. האשה עלתה באש - ומתה.

צילומי אבטחה בהם נראה אדם מרסס חומר דליק על אשה לפני ששרף אותה למוות במעלית, ניו יורק, 17 בדצמבר 2011. New York Police Dept, AP
ה"מדביר" הרצחני כפי שתועד בצילומי האבטחה/AP, New York Police Dept

האירוע התרחש אתמול בשעות אחר הצהריים. עדי ראייה סיפרו כי דוריס גילספי בת ה-64 שבה לדירתה בקומה החמישית בבניין בשכונת פרוספקט הייטס, לאחר שערכה קניות. היא עלתה במעלית, וכשנפתחה דלת המעלית בקומתה, ניצב מולה התוקף - שככל הנראה המתין לה שם - לבוש בחליפה כחולה של מדביר חרקים ונושא מיכל על גבו, חובש כפפות מנתחים ומסכת אבק. הוא ריסס אותה בחומר בלתי מזוהה, הצית אותה - ונמלט.

האירוע נקלט על ידי שתי מצלמות אבטחה, אחת מהן בתוך המעלית. דובר משטרת ניו יורק, פול בראון, סיפר לעיתונאים כי בצילומים ניתן היה לראות בדיוק מה קרה. "ברור שהתוקף ידע שהיא נמצאת על המעלית", אמר. לדבריו, בצילומים נראית גילספי, שקי הקניות בידיה, סבה לאחור לאחר שהחומר הותז עליה ומתכופפת בניסיון להגן על עצמה, אך האיש התיז הישר לעברה וכיסה "בצורה מתודית" את כל חלקי גופה. היא נסוגה לירכתי המעלית, אך בשלב זה הוציא התוקף מצית והדליק סמרטוט שהיה טבול במעין בקבוק תבערה מאולתר שהיה בידו. לדברי בראון, הוא נראה מהסס לרגע - ואז יידה אותו לעברה.

זהותו של הרוצח לא פורסמה, כמו גם המניע למעשה - אולם לדברי בראון, הייתה היכרות מוקדמת בינו לבין הנרצחת. לפי ההערכות, הוא נמלט מהבניין דרך המדרגות.

השכנים סיפרו לרשתות הטלוויזיה המקומיות כי שמעו צרחות וראו עשן - והבינו כי האשה בתוך המעלית עולה באש. "אני ועוד מישהו מהקומה האישית התחלנו לרדת במדרגות ולקרוא לאנשים לצאת מהבניין", סיפר ל-CNN ג'ון, אחד הדיירים. שכנים נוספים סיפרו כי הנרצחת גרה בבניין מאז שנות ה-80', והייתה מוכרת כאשה נעימת הליכות. "היא נהגה לתת תמיד מתנות וממתקים לילדים, סיפרה שכנה נוספת בשם כרמן מרטינז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully