וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל זה מלמעלה: חיל האוויר האיטלקי תרגל בישראל

17.12.2011 / 18:05

אחרי שצה"ל תרגל בסרדיניה תקיפת "מטרות רחוקות", בוצע אימון משותף עם חיל האוויר של איטליה, הפעם בבסיס עובדה. בשני החילות מכחישים קשר לאירן: "עושים סיפור מדברים לא קשורים"

דובר צה"ל

(צילום: דו"ץ, עריכה: יותם בן-דוד)

חודש וחצי לאחר שחיל האוויר ערך בסרדיניה תרגיל פריסה עם חיל האוויר האיטלקי, הסתיים אתמול (שישי) ביקור גומלין של חיל האוויר האיטלקי בארץ. האימון המשותף לשני החילות נערך בבסיס עובדה בדרום. האיטלקים הגיעו לישראל במטוסי ה"יורו פייטר", התאמנו עם חיילי צה"ל במתארים שונים שלא מוכרים להם ודימו קרבות אוויר-אוויר, כאשר את הצוותים מתרגלת "הטייסת האדומה" של חיל האוויר.

ראש להק חיל האוויר האיטלקי, מייג'ור ג'נרל אנצו וצ'יראלי אמר כי "חיל האוויר הישראלי הוא אחד הטובים בעולם ואנחנו מנסים לחלוק את הידע האחד עם השני. במסגרת החברות שלנו אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר". לגבי האפשרות שהאימון המשותף נועד לצרכי מתקפה באירן אמר הקצין האיטלקי כי "אנחנו כאן רק בשביל אימונים. המטרה שלנו באימון כאן לא קשורה לאירן, אנחנו מתאמנים כבר הרבה זמן ביחד". פלורני אורבנו, טייס מחיל האוויר האיטלקי אמר כי "יש לנו רצון לחלוק יחד את הניסיון. זאת לא הפעם הראשונה שמתאמנים ביחד ומה שאנחנו רוצים להשיג קודם כל זה יחסי ידידות".

ראש להק חיל האוויר, תת-אלוף חגי טופולנסקי סיפר כי "אנחנו משתפים פעולה עם האיטלקים קרוב לעשור, מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן ואנחנו לומדים. איטליה וישראל שותפות באותה דרך של דמוקרטיה והבעת דעה ובהתאם לכך טבעי שנשתף פעולה. אנחנו מפעילים נשקים ויכולות דומות ומשתפים פעולה מול איומים דומים". בנוגע לתזמון היציאה לאימון בסרדיניה שעוררה מהומה נוכח איומי הגרעין האירני אמר תא"ל טופולנסקי כי "יש נטייה לעשות מדברים לא קשורים סיפור. הפריסה שם הייתה מתוכננת וזה חלק מתכנית האימונים השנתית". בנוגע להפסקת האימונים עם טורקיה אמר ראש להק חיל האוויר כי "היינו ידידים טובים לאורך כל השנים. אני מאמין שניתן לחזור לאימונים משותפים ומקווה שהתנאים הדיפלומטיים יאפשרו זאת".

במהלך הפריסה עם חיל האוויר האיטלקי בעובדה, ביקרו במקום נציגים צבאיים של מדינות רבות. אנשי חיל האוויר הישראלי הציגו לאורחים את מערך שיתופי הפעולה עם מדינות שונות והזמינו חילות אוויר נוספים לאימונים משותפים. בחיל האוויר מתכוננים לתרגיל הבינלאומי הגדול שאמור להתקיים בשנת 2013. "את חיל האוויר תמיד מעניין לטוס מול מטוסים שהוא לא מכיר את יכולתם ויש בו גורם הפתעה לגבי המיומנות והיכולות", אמר גורם בחיל, "איכות האימון ושיתוף הפעולה הבינלאומי יקפצו מדרגה וישימו את ישראל במרכז מבחינת העוצמה".

עוד בנושא:

צפו בתיעוד: חיל האוויר תרגל בסרדיניה תקיפת מטרות רחוקות

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully