וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': לא אסכים למנוע פרסום חומר חקירה

טל שלו

15.12.2011 / 20:36

השר לבטחון פנים התייחס להצעת החוק, לפיה ייאסר פרסום חומר חקירה ללא אישור בית משפט. "אנחנו חברה נאורה ופתוחה. זה ימנע מהציבור את זכותו המלאה לדעת את שניתן לומר ולפרסם"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר היום (חמישי)בחריפות את הצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק ההסתרה", לפיה כל פרסום חומר חקירה ידרוש צו מיוחד מבית המשפט. "אנחנו חברה נאורה ופתוחה, לא אתן ידי לנסיונות להחשיך ולהסתיר את שנעשה בחדרי החקירות", אמר אהרונוביץ'.

אהרונוביץ' הוסיף ואמר כי "חשוב מאוד שנזכור ונזכיר כי אדם הינו חף מפשע עד שהוכח אחרת. אני נגד מצלמות המלוות מעצר אדם זה או אחר ברגעיו הקשים וכמובן נגד הדלפות מצד זה או אחר". אהרונוביץ' הדגיש כי "לא אסכים ולא אתן יד לאיפול מוחלט אשר ימנע מהציבור את זכותו המלאה לדעת את שניתן לומר ולפרסם, בייחוד בחקירות בהם עניין ציבורי רב".

משרד המשפטים מגבש בימים אלו את הצעת חוק, לפיה כל המפרסם חומרי חקירה גולמיים, בטרם הוצגו או אושרו על ידי בית המשפט, דינו יהיה כדין העובר עבירה פלילית. מדובר בשינוי מהותי לחוק היום: כיום אסור רק שידור של קלטת ובה תיעוד קולי או חזותי של חקירת חשוד, ללא אישור מבית המשפט – ואין הכוונה לכל חומר, באשר הוא.

במשרד המשפטים עמלים מזה זמן על גיבוש אמצעים שיגבילו את אופן הסיקור התקשורתי של הליכים פליליים. במסגרת זו הוכנו מספר טיוטות אפשריות שתכליתן לתת לראיות הגולמיות המצויות בתיק החקירה הפלילי את אותה רמה נורמטיבית הקיימת בחוק לקלטות. כיום הנוהג הוא כי מרגע שחומרי החקירה מועברים לעורכי הדין, הם גם מועברים לכלי התקשורת.

עוד באותו נושא
יוזמה: חומר חקירה לא יפורסם ללא אישור בית משפט

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully