וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור חי: מרכז הליכוד מאשר את הקדמת הפריימריז

פנחס וולף

15.12.2011 / 18:03

בצל הביקורת מבפנים ועל רקע החשש שאהוד ברק יקבל שריון לקראת הבחירות הבאות לכנסת, מתכנס מרכז הליכוד כדי לאשר את הצעת נתניהו להקדים את הפריימריז. צפו בשידור חי מהכינוס

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1885584/@liveFrame&channel_name=liveufeed1&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

מרכז הליכוד מתכנס הערב (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב כדי לאשר את בקשתו של ראש הממשלה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו, להקדים את הפריימריז של המפלגה ולקיים אותו ב-31 בינואר 2012. במהלך ישיבת סיעת הליכוד בשבוע שעבר ציין נתניהו כי "במילא המועד נקבע ליום הבחירות (של ועידת הליכוד. פ.ו). מעבר לכך שאנחנו חוסכים מיליוני שקלים, חשוב שלא ניכנס לסבב פנימי ושנהיה פנויים לטפל באתגרים הגדולים העומדים בפנינו".

נתניהו הוסיף בישיבת סיעת הליכוד כי "התנועה היא דמוקרטית, פתוחה ושקופה. יש תקדימים וכללים וכל אחד יכול להציג את מועמדותו". הודעת ראש הממשלה בנוגע להחלטתו להקדים את הפריימריז במפלגה, עוררה כצפוי ביקורת בקרב חלק מהטוענים לכתר. מקורבי השר סילבן שלום אמרו בשבוע שעבר כי "החוקה אומרת שהבחירות לראשות המפלגה יתקיימו עד שישה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. זה יכול להיות קצת מוקדם מכך, אך לא שנתיים לפני. המהלך לא חוקי".

עוד אמרו מקורבי השר שלום כי "לפי החוק, הבחירות לכנסת יתקיימו בנובמבר 2013, ואין סיבה אמיתית לבחור את מועמד הליכוד לראשות הממשלה שנתיים לפני, משום שהמטרה היא לבחור את המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח בבחירות. הדבר יכניס את כולם למערבולת פוליטית, כאשר שרים יעסקו בפוליטיקה ולא בעשייה. בכל מקרה, לא נאמרה עדיין המילה האחרונה בעניין".

במהלך ישיבת סיעת הליכוד בשבוע שעבר, התייחס ראש הממשלה לשמועות לפיהן בכוונתו לשריין מקום לשר הביטחון וליו"ר מפלגת העצמאות ברשימת הליכוד הבאה לכנסת. נתניהו טען כי מעולם הוא לא התבקש לשריין מקום לברק וכי הוא לא הבטיח לו מקום. ח"כ ציפי חוטובלי אמרה בישיבה לראש הממשלה: "הסר העמימות סביב האפשרות למקום משוריין עבור אהוד ברק ומפלגתו" ונתניהו השיב: "אני מבטיח לך בהן צדק שמעולם לא הבטחתי לאהוד ברק שריון ומעולם לא התבקשתי. זה לא היה חלק מהעסקה בהקמת העצמאות".

עוד על הקדמת הפריימריז בליכוד
סער בעד הקדמת הפריימריז: "אין מועמד מול נתניהו"
נתניהו החליט להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר
שלום לנתניהו: "הקדמת הפריימריז בליכוד? לא חוקי"



לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully