וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער בעד הקדמת הפריימריז: "אין מועמד מול נתניהו"

השר גדעון סער תומך בהקדמת הפריימריז לראשות הליכוד, עליה הודיע ראש הממשלה נתניהו. ח”כ כרמל שאמה-הכהן תקף את השר סילבן שלום שמתנגד למהלך: ”טקטיקת חתרנות ובכיינות עלובה”

שר החינוך, גדעון סער (ליכוד) התייחס הבוקר (שני) להחלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקדים את הפריימריז לראשות הליכוד. סער דיבר בזכות המהלך, לאחר שאמש יצאו מקורבי המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, שמתכוון ככל הנראה להתמודד מול נתניהו, כנגד הקדמת הפריימריס. סער אמר כי "המנהיגות של נתניהו חזקה ולא מעורערת ואני לא חושב שמישהו יכול להתמודד עמו במטרה לנצח. אני אומר את זה מתוך תפיסה ריאלית. אם חברי הליכוד ילכו לקלפיות בעוד חודשיים, זה לא רק חיסכון כספי, זהו גם מצב שאחוז המצביעים יהיה הגבוה ביותר", אמר סער לגל"צ.

מוקדם יותר הבוקר תקף חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן, את הדברים שאמרו אמש מקורבי השר שלום נגד ראש הממשלה כשאמר כי "לצערי, אך לא להפתעתי, השר סילבן שלום מנסה לטשטש את חוסר הרלוונטיות ושפל הפופולריות שלו, בעזרת טקטיקת החתרנות ובכיינות עלובה". שאמה הכהן הדגיש את תמיכתו בנתניהו והוסיף כי "הדבר דומה לכך שקבוצת הפועל ג'לג'וליה תלין על כך שקבוצת מנצ'סטר יונייטד מנסה לגנוב ניצחון עליה, על ידי קביעת שעת פתיחת המשחק. נתניהו כראש ממשלה מכהן ינצח פריימריז בכל מועד, מכל מקום בעולם בו ינפוש". בתוך כך, אמר כי "כל ליכודניק יודע, שמנהיג מנצח שומרים ולא מחליפים".

השר שלום לא קיבל את המהלך בשלווה

אמש נודע כי ראש הממשלה החליט לנצל את יום הבחירות לוועידת הליכוד, ה-31 בינואר 2012, כדי לקיים גם בחירות לראשות הליכוד, ולמועמדה לראשות הממשלה. בין היתר, נתניהו מעוניין ליצור לעצמו "שקט תעשייתי" עד לבחירות ב-2013, וכן מעוניין לנצל את העובדה כי כבר מתקיימות בחירות בתנועה, ובכך לחסוך לה כמה מיליוני שקלים. בשיחותיו עם חברי סיעתו הבהיר נתניהו כי הוא "רוצה שנתיים יציבות עד הבחירות לכנסת ורוצה חופש פעולה".

הודעתו של ראש הממשלה על כוונתו להקדים את הפריימריז גררה אחריה, כצפוי, ביקורת מקרב הטוענים לכתר. מקורבי השר שלום כבר הבהירו אמש בשיחה עם וואלה!חדשות, כי שלום עשוי לפעול גם בכיוונים משפטיים נגד הקדמת הפריימריז. נתניהו התקשר אל שלום, כמו אל כל חברי סיעתו, כדי לבשר לו על החלטתו, אלא שתגובת שלום הייתה צוננת: "יש כללים ברורים לליכוד", אמר לראש הממשלה, "החוקה אומרת שהבחירות לראשות המפלגה יתקיימו עד שישה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. זה יכול להיות קצת יותר מוקדם מכך, אך לא שנתיים לפני. המהלך לא חוקי".

מקורבי שלום הבהירו כי "לפי החוק, הבחירות לכנסת יתקיימו בנובמבר 2013, ואין סיבה אמיתית לבחור את מועמד הליכוד לראשות הממשלה שנתיים לפני, משום שהמטרה היא לבחור את המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח בבחירות. הדבר יכניס את כולם למערבולת פוליטית, כאשר שרים יעסקו בפוליטיקה ולא בעשייה. בכל מקרה, לא נאמרה עדיין המילה האחרונה בעניין".

עוד באותו נושא:
שלום לנתניהו: "הקדמת הפריימריז בליכוד? לא חוקי"
נתניהו החליט להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר

השתתף בהכנת הכתבה: פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully