וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל דורשים: "פינוי רמת גלעד - כמו בעמונה"

במערכת הביטחון דוחים את העמדה "הרכה" של ניהול משא ומתן עם המתנחלים ומבקשים תגבורת מהמדינה "כדי להחזיר את ההרתעה". צפו בתיעוד הריסת שני מבנים במאחז מצפה יצהר הבוקר

יח"צ - חד פעמי

במערכת הביטחון מתחו היום (חמישי) ביקורת על הניסיון לנהל משא ומתן עם המתנחלים על פינוי המאחז הלא חוקי רמת גלעד. הם מציינים את פינוי עמונה כדוגמה לאירוע שהשיב את החוק והסדר של המדינה בגדה המערבית וטוענים כי רק העתקה שלו לפינוי רמת גלעד "תחזיר את ההרתעה של המדינה באזור".

לדברי גורמים במערכת הביטחון, משא ומתן מול המתנחלים, אותו מנהל השר בני בגין ועליו בירך שר הביטחון, אהוד ברק, אינו אלא טעות. "יש חוק וצריך לכבד אותו. משא ומתן משדר חולשה לגורמים הקיצוניים באזור", אמרו.

מאחז בגדה המערבית היהודית ,רמת גלעד, דצמבר 2011. AP
"הריסה דווקא שם תהווה פגיעה בהתיישבות כולה". רמת גלעד/AP

לאחר שהלילה נהרסו שני מבנים במאחז הבלתי חוקי מצפה יצהר, עברה תשומת הלב למאחז רמת גלעד, אותו נדרשת המדינה לפנות עד ה-1 בינואר, 2012. לדברי המתנחלים, עניין משפטי שנדון על הקרקעות ברמת גלעד נוטה באופן מבוהק לטובתם: לטענתם, בניגוד למצפה יצהר, ברמת גלעד מחזיק משה זר, המתגורר בסמוך, ובידיו הוכחות כי רכש את הקרקע המיועדת לפינוי מידי פלסטינים תושבי האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

החוק לא קיים אצל נוער הגבעות

על כן, אומרים המתנחלים, הריסה שם תהווה עוול שאין כדוגמתו ועל כן פרצה המחאה הגדולה כשהגיעה השמועה על כוונה לפנות את המבנים במקום. בנוסף לכך, העמדות הפוליטיות של אנשי רמת גלעד נחשבות למתונות יותר ונוטות יותר לזרם הממלכתי, אך הריסה דווקא שם תהווה פגיעה בהתיישבות כולה. בנוסף לכך מוכנים התושבים להידבר עם משרד הביטחון שמעדיף אף הוא כי הפינוי המיועד יתקיים בהסכמה.

גורם ביטחוני בכיר הסביר כי פינוי המאחז כולל התמודדות עם נוער הגבעות הידוע בקיצוניותו. "על הממשלה לבצע מהלך רחב בין משרדי הממשלה כדי למנוע זליגה של נוספת של בני נוער לזרם הקיצוני", אמר הגורם. "אם בהתנתקות הלכו בני הנוער אחרי הרבנים, היום הגענו למצב שהרבנים הולכים שבי אחרי ההקצנה של הנערים שאיבדו אמון בממסד. במקרה של נוער הגבעות – החוק לא קיים".

התנגדות למשא ומתן עם המתנחלים

"האחריות לחוק וסדר מוטלת על כתפי המשטרה, אבל צריך לתת לה את המשאבים והכוח. בעבר היו המלצות לתגבר את המשטרה באיו"ש ובפועל זה לא נעשה", אומר הגורם הביטחוני. בתוך כך, ממליצה מערכת הביטחון על פינוי מסודר שיתוגבר על ידי המדינה ומתנגדת להחלפת דין ודברים עם המתנחלים. חרף עמדת מערכת הביטחון, משא ומתן עם המתנחלים הוכיח עצמו בכמה מקרים: מאחז בני אדם פונה מרצון ומאחז גבעת אסף קיבל ארכה כדי למצוא פתרון לפינוי בהסכמה.

על אף האיומים הרבים שנשמעו בשבועות האחרונים לקראת פינוי המבנים במצפה יצהר, הפעולה הבוקר עברה כמעט ללא התנגדות אקטיבית מצד תושבי ההתנחלות ופעילי ימין.

במערכת הביטחון סוברים כי הסיבה לכך היא התרעות שווא מצדם על פינויים בלילות האחרונים, שהתישו את המתנחלים ואת פעילי הימין, שהעדיפו לא להיענות לקריאה, שהתבררה כ"אזעקת אמת". בנוסף, היערכות מערכת הביטחון לאחר האירועים האלימים השבוע שכוונו כנגד קציני צה"ל, בהם הפריצה לבסיס חטמ"ר אפרים, הביאו לכך שהפינוי הבוקר יעבור בשלום.

עוד בנושא
שני מבנים נהרסו במצפה יצהר; "נקים אותם מחדש"
חשד לנקמה אחרי הפינוי ביצהר: מסגד הוצת בשומרון
הצעה: לאסור פינוי מאחז שקיבל סיוע מהמדינה

לפנייה לכתבים:
אמיר בוחבוט - bohbot@walla.co.il
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully