וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצעד" האנטישמים: גליאנו, פון טרייר ואבו מאזן

מעצב האופנה ג'ון גליאנו, הבימאי לארס פון-טרייר ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כולם דורגו ברשימת האמירות האנטישמיות הבולטות שפרסם מכון שמעון ויזנטל

מרכז שמעון ויזנטל האמריקאי פרסם היום (שלישי) את דירוג האמירות האנטישמיות הבולטות ביותר בשנת 2011. בראש הרשימה "המכובדת" עומדים מעצב האופנה ג'ון גליאנו, הבימאי לארס פון-טרייר ובמקום הראשון "זכה" יושב ראש הראשות הפלסטינית, אבו מאזן, על נאומו בפני עצרת האו"ם.

מעצב האופנה הבריטי, ג'ון גליאנו, הסתבך מוקדם יותר השנה לאחר שצולם במהלך בילוי בבית קפה בפריז כשהוא צועק על שתי נשים כי הוא "אוהב את היטלר" וכי "אנשים כמוכם היו מתים, האימהות שלכם האבות שלכם היו מומתים בגז". גליאנו הועמד לדין ונמצא אשם בהתנהגות אנטישמית וגזענית, אולם הצליח לחמוק מעונש מאסר לאחר שהתנצל על התבטאויותיו אך מפוטר ממשרתו הבכירה כמעצב הבית של בית האופנה הנחשב כריסטיאן דיור.

"ואז גיליתי שאני בעצם נאצי"

גם הבימאי הדני עטור הפרסים, לארס פון טרייר, זכה לתשומת לב שלילית בעקבות אמירה אנטישמית שאמר במהלך מסיבת עיתונאים בפסטיבל קאן שנערך בחודש מאי. פון טרייר אמר "במשך זמן רב חשבתי שאני יהודי, ושמחתי להיות יהודי ואז גיליתי שאני בעצם נאצי. המשפחה שלי גרמנית. אהבתי את זה. מה אני יכול לומר? אני מבין את היטלר. אני קצת מזדהה אתו". פון טרייר הבין כי הסתבך באמירה בעייתית אז המשיך ואמר "אני לא מתכוון שאני בעד מלחמת העולם השנייה, ואני לא נגד יהודים, בעצם אני בעדם. בעד כל היהודים. טוב, ישראל היא קצת קוץ בתחת. עכשיו איך אני מוציא את עצמי מזה? בסדר. אני נאצי".

את המקום הראשון "קטף" יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהתעלם בנאומו מול עצרת האו"ם מהקשר ההיסטורי בין העם היהודי לארץ ישראל. בנאומו אמר אבו מאזן "אני בא אליכם היום מהארץ הקדושה, ארץ פלסטין, בה הנביא מוחמד, עליו השלום עלה השמימה ובה ישו, עליו השלום, נולד", מבלי להזכיר את אבות העם היהודי.

מלבד שלושת אלה נכללו ברשימה גם המלחין היווני מיקיס תיאודורקיס, שהאשים את הציונים ואת היהודים האמריקאים במשבר הכלכלי שפקד את יוון והכומר ג'רמיה רייט שטען "ישראל היא מדינה לא חוקית ורוצחת עם... להגיד שהעם היהודי וישראל אחד הם יהיה כמו להגיד שהנצרות והראפר 'פלייבה פלייב' אחד הם".

(עדכון ראשון: 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully