וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצין חטף בקבוק בפניו, זה היה נראה כמו קרב"

13.12.2011 / 13:33

חיילים מחטיבת אפרים סיפרו לוואלה! חדשות על התפרעויות פעילי הימין בסמוך לבסיסם. "הם השתמשו במכות. חתכו צמיגים, שברו חלונות, שפכו צבע וזרקו בקבוקי זכוכית. הם באו מוכנים לתקוף"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"זה היה נראה כמו קרב" - כך הגדירו בצהריים (שלישי) חיילים מחטיבת אפרים את מאורעות הלילה, במסגרתם תקפו פעילי ימין את מפקד החטיבה ואת סגנו באבנים, פרצו לבסיס והשחיתו רכוש צבאי. החיילים סיפרו כי לפני האירוע ביצעו פעילי הימין "פעולת הסחה" כשיידו אבנים על כבישים סמוכים. מפקד החטיבה יצא מהבסיס ככל הנראה על מנת לטפל בידויי האבנים, אז הגיעו הפעילים למקום. צילומי מצלמת האבטחה בכניסה לבסיס הועברו לחקירה כדי שיהיה ניתן לזהות את הפעילים המתפרעים.

החיילים סיפרו כי האירוע החל בסמוך לשעה 23:30 בערב, כאשר אוטובוס ובו כ-40 פעילים עצר בצומת קדומים. לדברי החיילים, הפעילים ירדו מהאוטובוס וחלקם החלו לצעוד לכיוון החטיבה. פעילים נוספים נותרו להמתין על הכביש הראשי, והחלו לחסום את הכביש באמצעות אבנים גדולות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה היה נראה כמו קרב, הופתענו. הם זרקו על המח"ט אבנים, ניצלו את הבלאגן והצליחו להיכנס פנימה בכוח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד החיילים סיפר, כי תוך זמן קצר הדליקו הפעילים צמיגים בכניסה לבסיס. לדבריו, השומרים בכניסה צעקו לעברם והורו להם לעזוב את המקום, אולם הפעילים החלו לצעוק "יהודי לא מגרש יהודי", ו-"יהודי לא מפנה יהודי", והחלו ליידות אבנים לעבר השומרים.

"היו אירועים באזור כמו זריקות אבנים וחסימת ציר ומפקד החטיבה הגיע מבחוץ", סיפר חייל מהחטיבה, "זה היה נראה כמו קרב, הופתענו. הם זרקו על המח"ט אבנים, ניצלו את הבלאגן והצליחו להיכנס פנימה בכוח. הם השתמשו במכות, חתכו צמיגים לרכבים, שברו חלונות, שפכו צבע וזרקו בקבוקי זכוכית. הם באו מוכנים לתקוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיילים סיפרו כי סגן מפקד החטיבה החל לדמם לאחר שקיבל מכה חזקה בפניו ממכשיר קהה, ככל הנראה בקבוק זכוכית. לדבריהם, כוחות משטרה הגיעו אל שער החטיבה בחצות. "השוטרים נכנסו פנימה לחטיבה ורצו אחרי כמה מפגינים. שלושה נתפסו אבל שניים כנראה, הצליחו לברוח ורק אחד נעצר", סיפר חייל נוסף, "כשהם ראו שהמשטרה מגיעה הם התחילו לברוח. אנחנו רגילים באזור לבלאגן, אבל לא ברמה הזו. המפקדים הופתעו אבל לא נראה שגם הפעילים תכננו כניסה לבסיס".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "תפקידו העיקרי של צה"ל הינו להגן על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל ולא להתגונן מפניהם. אירועי הלילה נמצאים בתחקיר ראשוני, אך כבר כעת ניתן לקבוע כי מדובר באירוע חמור מאוד ובחציית כל הקווים האדומים".

עוד על ההתפרעויות
נתניהו זימן דיון חירום על ההתפרעות הלילה בגדה
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully