וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: ענישה חמורה למזמיני עבודת קבלן

פנחס וולף

12.12.2011 / 21:00

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתמצא גם את מזמיני השירותים אחראים לזכויות העובדים - לרבות משרדי ממשלה. ריבלין: החוק יביא לאכיפה אדוקה עבור כלל העובדים במשק

יש תקווה לעובדי הקבלן? מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להגברת האכיפה בדיני העבודה. החוק הממשלתי, שנוסח בעקבות הצעת החוק מהכנסת הקודמת של ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו), תחת הכותרת "אחריות מזמין שירותי קבלן", יחייב לראשונה את מזמיני השירותים לשמור על זכויות העובדים – לרבות משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות ובעלי תפקידים, כולל בעלי תפקידים בכירים, אחרת יהיו חשופים לתביעה ולסנקציות פליליות ומנהליות.

על פי הצעת החוק, כל המזמין "מכרז הפסד", קרי מסכים לקבל הצעה שתנאיה נמוכים במיוחד – ופוגעים בזכויות העובדים, עלול לעמוד לדין פלילי, תיאסר התקשרות עם קבלן שירותים שהורשע או נקנס כתוצאה מהפרת זכויות עובדיו, למשל 3 שנים לפחות. כמו כן, מזמין השירות יהיה אחראי לאכוף באמצעות "בודקי שכר עבודה" גם תשלום דמי הבראה, החזר הוצאות נסיעה, פנסיה, דמי חגים ותוספת יוקר לעובד הקבלן.

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין בירך על החוק, ואמר כי הוא "חשוב מאוד". לדבריו, חשוב להדגיש כי ההצעה הממשלתית נועדה להוביל לאכיפה אדוקה יותר של חוקי העבודה עבור כלל העובדים במשק, לא רק עובדי קבלן, באמצעות שורת אמצעים שיחייבו גופים פרטיים וממשלתיים כאחד. "החל ממחר יזכו העובדים לאכיפה אמיתית בכל הקשור לזכויות שלהם מול המעסיקים", אמרה ח"כ שמטוב לאחר אישור החוק, "זהו הסוף למכרזי הפסד שבגינם נעשקו העובדים. המדינה העבירה הערב בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק טובה אך לא מושלמת. למרות זאת, אני מאמינה כי בכירי משרדים ממשלתיים, מנהלי חברות ומנכ"לי רשויות מקומיות יחשבו פעמיים לפני שהם מתקשרים עם חברת קבלן בעלת היסטוריה של פגיעה בעובדי קבלן, כאשר המילה 'מכרז הפסד' בכלל לא תעלה על הפרק בשל החוק החדש".

עוד על המאבק לזכויות עובדי הקבלן
ההסתדרות מבקשת מבית המשפט לאשר שביתה במשק
בגלל עובדי הקבלן: ח”כ שמטוב פתחה בשביתת רעב
ש”ס לצד עיני: העסקת עובדי קבלן - לא חוקי ולא מוסרי


לפניות לכתב - pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully