וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עובדי הקבלן: ח"כ שמטוב פתחה בשביתת רעב

פנחס וולף

15.11.2011 / 14:40

חברת הכנסת מישראל ביתנו מוחה על הסחבת בהעברת הצעת החוק שלה בנושא עובדי הקבלן. לדברי שמטוב, "הממשלה לא מסכימה להצעת החוק הזאת משום שהיא המזמין הכי גדול במדינה של עובדי קבלן"

ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) פתחה היום (שלישי) בשביתת רעב, כמחאה על כך שהממשלה לא מעבירה את הצעת החוק שלה שעוסקת בעובדי הקבלן. הצעת החוק כבר אושרה בקדנציה הקודמת בקריאה ראשונה ולפיה מזמיני עובדי קבלן יהיו אחראים לוודא שהעובדים מקבלים את כל הזכויות המגיעות להם על פי החוק, כמו זכויות סוציאליות וחופשות והם יישאו גם באחריות פלילית, אם תהיה עבירה על החוק.

"הממשלה לא רוצה לקחת אחריות", אמרה שמטוב בשיחה עם וואלה! חדשות. "היא מזמינה שירותים ולא רוצה להיות אחראית ומעורבת. הממשלה, שמראש יודעת שהיא חותמת על הסכמי הפסד, לא רוצה לקחת אחריות על עצמה. על הממשלה להבין ש-300 אלף עובדי הקבלן צריכים להגיע הביתה עם משכורת ראויה".

לדבריה, "בקדנציה הנוכחית, עוד בפברואר 2010, ביקשתי החלת דין רציפות ועד היום לא קרה כלום כי הממשלה לא מסכימה להצעת החוק הזאת משום שהיא המזמין הכי גדול במדינה והיא יודעת שהמשרדים חותמים על ההסכמים שהם 'הסכמי הפסד', ולכן הם לא מוכנים להיות אחראים. אני עבדתי לפני חצי שנה, במסגרת תחקיר שערכתי על עובדי קבלן, כמנקה. ניקיתי צואה ודם, ואני יודעת מה עובר על עובדי הקבלן. הודעתי ששביתת הרעב תמשך עד שיושב ראש ועדת העבודה והרווחה יביא את הנושא לדין רציפות, כדי שנוכל לסיים את הליך החקיקה".

עוד בנושא:
מנוצלים בקבלנות
בדרך לפשרה? עובדים בהוסטלים ייקלטו כעובדי מדינה
הח"כית השתלטה על הכיסא של ישי - והורחקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully