וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה: "מלחמת חורמה נגד פגיעה בזכויות נשים"

טל שלו

12.12.2011 / 18:06

בטקס נגד סחר בבני אדם, אמר נתניהו כי יש חובה להבטיח שוויון לנשים, והבטיח להילחם בהדרתן מהחברה. הנשיא פרס: "האפליה סותרת את ערכינו, אם גבר לא רוצה לעלות לאוטובוס, שלא יעלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ברקע הסערה הציבורית על הפרדה בין נשים לגברים בקווי אוטובוס ומקרים שבהם נטשו חיילים טקסים שבהם שרו נשים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע הערב (שני) התנגדות נחרצת להדרת נשים מהחברה ומהשיח הציבורי. לדבריו, "במדינת ישראל אין מקום להדיר אף אדם, בוודאי לא מחצית מהאוכלוסיה". בטקס הענקת עיטור למאבק בסחר בבני אדם, הוסיף נתניהו כי "מקומן של נשים במרחב הציבורי חייב להיות מובטח ושוויוני – אלה הם עקרונות הדמוקרטיה, ואלה עקרונות המסורת היהודית".

בטקס, שנערך בבית הנשיא בירושלים, הדגיש נתניהו כי יש לשנות את היחס לנשים בישראל, והדגיש כי עדיין יש מי שסובלות מאלימות נפשית ופיזית רק בשל היותן נשים. "יש רובד מסוים באוכלוסייה שמתנכל לנשים כנשים", אמר נתניהו, "חייבים להילחם בזה בחורמה. כל מי שפוגע בזכויות נשים פוגע בעקרונות של מדינת ישראל". עוד אמר ראש הממשלה כי "יש לנו חברה מורכבת, שדורשת הסכמה וגמישות - אבל גם הקפדה על החוק ועל כבודן של נשים. הדמוקרטיה שלנו מספיק חזקה והיא לכל אדם, יהודים ולא יהודים, עולים - וותיקים, לכל אזרח ואזרחית ולכל גבר ואישה. אלה העקרונות שלנו ועליהם נשמור".

פרס: סדום ועמורה קמו מחדש

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס אף הוא לנושא, ובנאומו באירוע אמר כי "לאחרונה עלתה תופעה של הדרת נשים ואיסור על שירת נשים במרחבים ציבוריים. אל לנו להפוך מרחבים ציבוריים למוקדים הנתפסים כאפליה הסותרת את ערכנו". פרס הביע דעתה נחרצת בנושא, ואמר כי "אם גבר לא רוצה לעלות על אוטובוס - שלא יעלה, אבל לאף גבר אין רשות לקבוע מה קורה במרחב הציבורי. כיהודי וכנשיא מדינת ישראל איני יכול לעבור לסדר היום על תופעות מסוג זה".

פרס גינה את תופעת הסחר בנשים, ואמר כי העבדות לא עברה מהעולם אלא רק שינתה צורה. "נשים מופלות לרעה, ופושעים הופכים אותן לשפחות. זוהי שחיתות מוסרית נוראה ביותר. פדופיליה, פורנוגרפיה ואפילו הפשע המזעזע של עקירת איברים – אלו סדום ועמורה שקמו מחדש". בהתייחס למיליוני הקורבנות של סחר בבני אדם בעולם, אמר פרס כי "לצערי, התופעה הנוראה הזו זלגה גם לארצנו. ישראל לא יכולה ואינה רשאית להשלים עמה. עלינו לעקרה מן השורש".

שר המשפטים, יעקב נאמן, שנכח אף הוא לאירוע, רמז בדבריו למקרים בהם נטשו חיילים טקסים בצבא בהם שרו חיילים. נאמן, שנאם בטקס אחרי ששרה בו הזמרת ירדנה ארזי, אמר: "תראו כמה חשובה לאווירה שירת נשים". שר המשפטים שיתף את האורחים בפרטים מחייו, וכדי להדגיש את חשיבות הנושא, אמר: "אני חי בבית עם חמש בנות ובן אחד. אני יודע מה זה".

בתוך כך, שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת השרים למעמד האישה, לימור לבנת, תכנס מחר את הוועדה לדיון מיוחד בנושא הדרת נשים. מלבד חברי הוועדה ישתתפו בדיון ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, מנכ"ל אגד, ונציגי משרדי ממשלה שונים. המשתתפים ידונו בדרכי ההתמודדות עם תופעת הדרת הנשים. במסגרת ישיבת הוועדה תובא להצבעה הצעת מחליטים לגבי הקמת צוות בין משרדי בהשתתפות כל הגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר - משרד התחבורה, התרבות, הביטחון, המשפטים והמשרד לשירותי דת, שידון בצעדים ממשיים למיגור תופעת הדרת נשים במרחב הציבורי.

עוד בנושא:
גנץ מתנצל: "ההתבטאות על הנשים - בבדיחות הדעת"
הדרת הנשים מגיעה לכנסת: מאסר או חוק מסייע?
הרב לבנון: שירת נשים בצה"ל? רק עם אטמי אוזניים

לפנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully