וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטין כעס על חבריו, רצח אחד מהם ויישלח ל-25 שנות מאסר

גלעד גרוסמן

11.12.2011 / 15:30

בית המשפט גזר 25 שנות מאסר על נער מג'לג'וליה, שרצח יחד עם חבריו את אמג'ד שעאוונה מכפר קאסם ופצע שניים נוספים. משפחתו של המנוח תקפה את הרוצח בבית המשפט והורחקה מהמקום

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (ראשון) 25 שנות מאסר בפועל על נער בן 17 מג'לג'וליה, שהורשע ברצח אמג'ד שעאוונה ובפציעתם של שני נערים נוספים, עליהם ירה לפני כשנתיים באוטובוס תלמידים בכפר קאסם. כמו כן, הנער יחויב לפצות את בני משפחתו של שעאוונה ב-250 אלף שקלים, ואת אחד הנערים שפצע ב-20 אלף שקלים נוספים.

השופטים קבעו כי התנהגותו של הנאשם מייצגת תופעה רווחת של יישוב סכסוכים באמצעים אלימים. עם זאת, מכיוון שהנאשם היה קטין, לא הייתה חובה לגזור עליו מאסר עולם למרות שהורשע ברצח.

בני משפחתו של שעאוונה, שבאו לאולם בית המשפט היום, תקפו את הנער שהורשע ברצח מחוץ להיכל. שוטרים שהוזעקו למקום נאלצו להרחיקם מבית המשפט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשר יריות נורו לעבר האוטובוס. זירת הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי כתב האישום, סכסוך פרץ בין הנער לנוסעים אחרים באוטובוס, יומיים לפני הרצח. הנער הצטייד ברובה אוטומטי מסוג קלצ'ניקוב ובמכונית מילוט, והמתין, יחד עם כמה נערים נוספים, ליד נתיב נסיעתו של האוטובוס בשביל עפר, מתוך מטרה לפגוע בכמה תלמידים, בהם אחד התלמידים שנפצעו. כאשר האוטובוס חנה במקום, הנער ירה לעברו כעשר יריות. שעאוונה נהרג, ושני תלמידים נוספים נפצעו מהירי. הפרקליטות הגישה כתבי אישום גם נגד שלושת הנערים הנוספים בגין מעורבותם ברצח. אחד מהם, שלטענת הפרקליטות היה הנהג במכונית של היורים, זוכה לפני שלושה חודשים. משפטם של שני הנאשמים האחרים נמשך.

"התנהגות הנאשם מעידה על תופעת יישוב הסכסוכים בחברה"

השופטים הרשיעו את הנער על סמך הודאות מפלילות שמסר למדובב משטרתי, ובשל בעיות אמינות שהתגלו בחקירתו במשטרה. לדבריהם, גם אם היו מחדלים בחקירה, לא מדובר במחדלים שפגעו בהגנה שניתנה לנאשם, ולכן לא מצאו סיבה לזכותו. עוד קבעו השופטים כי מצאו חיזוקים רבים למעורבותו של הנאשם במעשה רצח.

"התנהגותו של הנאשם מעידה על תופעת האלימות הקשה הרווחת בחברתנו ועל הקלות שבה מיישבים סכסוך באמצעות אלימות. בענייננו, מדובר באלימות החמורה מכל - שימוש בנשק אוטומטי שקטל חיי אדם", כתבו בגזר הדין השופטים, אברהם טל ,צבי דותן ורות לורך. עם זאת, הם קבעו כי “מבלי להמעיט מחומרת העבירות ומעוצמת הכאב של משפחת המנוח, על האובדן של בנם יקירם והפציעה של ס', נסיבות העבירות בענייננו אינן עומדות באמות המידה שנקבעו בפסיקה המצדיקות הטלת מאסר עולם על קטין".

פרקליטו של הנער, עו"ד עלאא מסארווה מהסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בעונש חמור מאוד ללא כל ספק". הוא הודיע כי בכוונתו לערער על העונש וגם על עצם ההרשעה. "מדובר בהכרעת דין שבה נאשם אחד זוכה, והשני הורשע על סמך אותו מצע ראייתי. נבקש מבית המשפט העליון לבחון את הקביעות של בית המשפט המחוזי, שהרשיע נאשם אחד ובאותו בזמן קבע שלא ניתן לסמוך על ההודאות בתיק וזיכה את הנאשם השני". התובעת בתיק, עו"ד קרן וקסלר מפרקליטות מחוז מרכז, השיבה כי "העונש ראוי".


עוד על מקרה הרצח
הסכסוך פרץ כי נערים "עשו עיניים" לבנות אחרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully