וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטין הורשע ברצח נער כשירה לעבר אוטובוס תלמידים

גלעד גרוסמן

15.9.2011 / 17:50

בית המשפט הרשיע נער בן 17 מג'לג'וליה ברצח אמג'ד שעאוונה ובפציעת שני נערים נוספים, כשירה לעבר אוטובוס תלמידים בכפר קאסם לפני שנתיים. נאשם אחר זוכה, משפטם של שני נערים אחרים עוד מתנהל

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע היום (חמישי) נער בן 17 מג'לג'וליה ברצח של אמג'ד שעאוונה ובפציעת שני נערים נוספים. הנער הורשע בכך שירה לעבר אוטובוס תלמידים בכפר קאסם לפני כשנתיים. עם זאת, נער נוסף, שנטען כלפיו שנהג ברכב והיה מעורב בתכנון הרצח, זוכה. משפטם של שני נערים נוספים הנאשמים ברצח עדין מתנהל.

על פי כתב האישום, שהוגש נגד ארבעת הנערים באמצעות עורכות הדין נאוה טולדנו וקרן וקסלר מפרקליטות מחוז מרכז, בעקבות סכסוך שהתרחש בין הנערים לנוסעים אחרים באוטובוס, יומיים לפני הרצח, הצטיידו הארבעה ברובה מסוג קלצ'ניקוב וברכב מילוט, והמתינו בשביל עפר ליד נתיב נסיעתו של האוטובוס, מתוך מטרה לפגוע בכמה תלמידים וביניהם אחד התלמידים שנפצעו. כאשר האוטובוס עמד במקום, ירו הנערים לעברו כ-10 יריות. כתוצאה מכך נהרג שעאוונה ונפצעו שני תלמידים נוספים.

עוד בנושא:
4 הקטינים שירו לעבר אוטובוס הואשמו ברצח
הרצח באוטובוס ההסעות: בשל סכסוך תלמידים

משפטם של הארבעה פוצל לשניים, כאשר שני הנערים שלטענת הפרקליטות ישבו בחלק האחורי של הרכב העידו במשפטם של היורה והנהג. השופטים הרשיעו את היורה, ושלחו אותו לעבור תסקיר שירות מבחן לפני שייגזר עליו עונשו. יודגש כי בניגוד לחוק החל על בגירים, אין חובה לגזור עונש מאסר עולם על קטינים.

השופטים הרשיעו את היורה, בין השאר, על סמך הודאות מפלילות שמסר למדובב משטרתי, ובשל שקרים שהתגלו מחקירתו במשטרה. הם הוסיפו כי גם אם היו מחדלים בחקירה, הם לא פגעו בהגנתו, ולכן אין בכך סיבה לזכותו. עוד קבעו השופטים כי נמצאו חיזוקים רבים במעורבותו ברצח. לעומת זאת, ביחס לנהג קבעו כי למרות החשד הכבד למעורבותו באירוע ולמרות ששיקר בחקירה, לא ניתן לקבוע מעבר לספק סביר כי הגרסה של העדים שהפלילה אותו נכונה, זאת מכיוון ששמו עלה כמעורב באירוע רק כשבועיים לאחר תחילת החקירה וכן בשל קשיים ראייתיים והיעדר מניע שקושר אותו לרצח.

"היה צריך אומץ ויושר שיפוטי כדי להגיע לזיכוי בתיק כל כך טעון מבחינה ציבורית, בהתחשב בעובדה שמדובר בירי על ילדים", אמר פרקליטו של הקטין שזוכה, עו"ד ישראל קליין. "צריך להוריד את הכובע בפני השופטים, שזיכו בתיק שדרש זאת, למרות העדויות לכאורה נגד מרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully