וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הקטינים שירו לעבר אוטובוס הואשמו ברצח

גלעד גרוסמן

9.11.2009 / 12:19

כתב אישום הוגש נגד ארבעת הקטינים מג'לג'וליה שירו על אוטובוס התלמידים בכפר קאסם והרגו את אמג'ד שעאוונה. "הארבעה הצטיידו בנשק קטלני בכוונה לפגוע ולהרוג". אביו של אמג'ד קרא לגזור עונש מוות על הרוצחים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

כתב אישום נגד ארבעת הקטינים מג'לג'וליה הנאשמים ברצח, נסיון רצח וקשירת קשר הוגש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, בעקבות הירי על אוטובוס התלמידים בכפר קאסם לפני כחודש. על פי כתב האישום הרקע לירי היה סכסוך בין התלמידים שהתרחש יומיים קודם לכן.

על פי כתב האישום היורים הצטיידו בקלצ'ניקוב וברכב מילוט, והמתינו בשביל עפר ליד נתיב נסיעתו של האוטובוס, מתוך מטרה לפגוע בכמה תלמידים וביניהם אחד התלמידים שנפצעו. כאשר האוטובוס עמד במקום ירו לעברו כ-10 יריות. כתוצאה מכך נהרג אמג'ד שעאוונה ונפצעו שני תלמידים נוספים.

"כתב האישום מלמד על תופעה קשה של אלימות הולכת וגואה בחברה הישראלית בכלל ובקרב קטינים בפרט", אמרה התובעת נאוה טולדנו-יהודה מפרקליטות מחוז המרכז. "העובדה שלא נרתעו והצטיידו בנשק קטלני בכוונה לפגוע ולהרוג קשה שבעתיים".

אביו של אמג'ד, עאקב שעאוונה, קרא לגזור עונש מוות על הרוצחים. שעאוונה אמר כי "הם עשו את המעשה והם גאים בזה. אנשים כאלה, רוצחים בדם קר, לא צריכים לראות אור יום. אני שתיתי מהכוס ואני יודע מה המרה שבתוכה, אני לא מאחל זאת אפילו לאויב שלי. אנשים כאלה שרוצחים צריך לרצוח אותם וצריך להביא נקמה".

פרקליטיהם של הנאשמים, גיל פרידמן, משה יוחאי, ערן צלניקר וישראל קליין, הכחישו את האישומים נגדם וטענו שלמשטרה אין ראיות שקושרות את הנאשמים לרצח וכי ההודאות שנגבו מהם נגבו בניגוד לרצונם. "מדובר בכתב אישום שמבוסס על פליטות פה של בני נוער. כל אחד מהם אמר – 'זה לא אני זה השני'". עורכי הדין הוסיפו שהנאשמים הביעו צער על מותו של המנוח.

לטענת המשטרה, במהלך החקירה נאספו ראיות "טובות" כנגד ארבעת הקטינים אשר קשרו יחדיו, התחמשו ותכננו בקפידה מבעוד מועד את ביצוע הרצח. המניע למעשה היה סכסוך בין תלמידי כפר קאסם לתלמידי ג'לג'וליה אשר פרץ ימים ספורים לפני הירי בעקבות דחיפה באוטובוס. הקטינים המעורבים נעצרו ונחקרו, וחלקם הודו במעורבותם בביצוע הרצח.

לטענת המשטרה סיבה נוספת שבגללה פתחו הנערים באש לעבר האוטובוס הייתה רצונם לפגוע בתלמידים מכפר קאסם ש"עשו עיניים" לבנות מהכפר שלהם. ארבעת הנערים החשודים תכננו את הירי כמבצע צבאי ועל פי החשד חילקו ביניהם תפקידים: נהג, תציפתן ויורה, אשר על פי החשד הסתתר מאחורי עץ זית סמוך למקום שבו חלף האוטובוס. כתוצאה מהירי נהרג כאמור אמג'ד שעאוונה, שעל פי חקירת המשטרה כלל לא היה קשור לסכסוך בין הנערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully