וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תככים גם בתוך המחנה: למה נתניהו לא בחר בארדן?

פנחס וולף

11.12.2011 / 13:03

המאבקים בליכוד הם לא רק נחלתם של מחנה נתניהו מול מחנהו של סילבן שלום: נתניהו החליט לאחרונה למנות את חיים ביבס לתפקיד ראש מטה הבחירות, ולא את ארדן, על מנת למנוע חיזוקו

על רקע ההחלטה להקדים את הפריימריז בליכוד, ולצד המאבק בין מחנה נתניהו, המהווה את רוב המפלגה, לבין סילבן שלום, שהסיכויים שיתמודד מול נתניהו נמוכים, ישנם תככים גם בתוך מחנה נתניהו עצמו. התככים החלו עם האופן בו נבחר ראש מטה הבחירות של נתניהו. ביום רביעי פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, נבחר לכהן כראש המטה, אך מכיוון שמדובר בתפקיד שעשוי לטמון בחובו גם עוצמה פוליטית בלתי מבוטלת, הליך הבחירה לא עבר על מי מנוחות. הבחירה אף גרמה לחיכוכים בין שרי הליכוד שהתמודדו על איוש התפקיד.

המועמד המוביל מול ביבס, שאייש את התפקיד גם בהתמודדות הפנימית הקודמת ב-2007, היה השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אך מועמדותו של ארדן הדליקה נורות אדומות בקרב אחד מיועציו של ראש הממשלה שלבסוף סיכל את המהלך. היועץ הבין כי מינויו של ארדן יחזק אותו לקראת התמודדותו על תפקיד יו"ר מזכירות הליכוד שיתקיימו לאחד הבחירות לוועידה. ארדן צפוי היה להתמודד מול שר התחבורה, ישראל כץ, הנחשב לאיש חזק בשטח, שכפי הנראה היה מתרעם על מינויו של ארדן. נתניהו מעוניין להימנע ממצב בו במקום שהפריימריז יקנה לו שקט, הוא רק יעמיק את הקרע בין השרים.

השמאל של הליכוד

בתוך כך, בליכוד מתארגן גוף ששם לו למטרה להוות משקל נגד למשה פייגלין ופעילי הימין שהתפקדו למפלגה. גיל קדרון, שנהג להצביע תמיד למפלגות שמאל וגם היום תומך בחזרה לגבולות 67', הקים בימים האחרונים את חטיבת "מאחז קדרון – להכניס שפיות לליכוד", זאת במטרה לפקוד אנשי שמאל למפלגת השלטון ולנסות להשפיע על הרכבת הרשימה לכנסת. לדבריו, נכון לעכשיו התפקדו באמצעות מאמצי החטיבה כ-500 פעילים.

"המטרה של המהלך היא לסיים את העיוות שיצר פייגלין שהחדיר אנשי ימין קיצוני, גזעני, ליברמני אנטי דמוקרטי חשוך, ולעתים כהניסטי, לתוך מפלגה ז'בוטינסקאית, בגיניסטית", הסביר קדרון. לדבריו, "הליכוד האמיתי זה מרידור, ריבלין ובגין ולא דנון, חוטובלי ולוין. עד כה בחרתי במפלגות שמאל, ואני רוצה שגם אנשים כמוני יוכלו לבחור בליכוד".

קדרון לא רואה בעיה מוסרית בעובדה שהוא, כאיש שמאל, פוקד לליכוד. "לא יפה להבקיע מתוך רחבת החמש או ה- 16, אבל הקבוצה השנייה בועטת מה- 16 ומנצחת 5:0, אז אני מבין שצריך לשחק לפי אותם כללי משחק", ציין והוסיף כי "אני מבקש להסב את תשומת הלב של אנשי הליכוד לעניין, כי הפייגלינים מנצלים פרצה כדי לשנות את הדמוקרטיה. אי אפשר לומר שזה לא יפה ולא אתי, כשהם פועלים לחתור תחת הדמוקרטיה. מדובר כאן במאבק של המחנה הדמוקרטי מול המחנה האנטי דמוקרטי".

עוד באותו נושא:
שלום לנתניהו: "הקדמת הפריימריז בליכוד? לא חוקי"
סער בעד הקדמת הפריימריז: "אין מועמד מול נתניהו"
נתניהו החליט להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully