וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר הבוקר – רכבות בתל אביב עד 2025

הממשלה צפויה לאשר הבוקר חלקים מדו"ח טרכטנברג שיובילו לרפורמה מקיפה בתחבורה הציבורית בישראל. בין ההחלטות: גוש דן ירושת ברכבות תחתיות ועיליות עד 2025

שתי הצעות המהוות חלק מהמלצות דו"ח טרכטנברג בנושאי תחבורה צפויות להגיע לאישור הממשלה הבוקר (ראשון). אם יאושרו, המשמעות היא רפורמה מקיפה בתחבורה הציבורית בישראל. ההצעה הראשונה תחייב את המדינה להשלים רישות של מערכות לנסיעת המונים במטרופולין תל אביב בעזרת רכבות עילית ורכבות תחתיות, ובנוסף בעזרת אוטובוסים רבי קיבולת. השלמת המהלך אמורה להסתיים עד 2025. ככל הנראה, צפויה הממשלה לאשר סלילת שבעה קווי רכבת בתל אביב וסביבתה.

ההצעה השנייה תחייב את המדינה להקים גופים שיהוו רשויות תחבורה מטרופוליניות ותפקידם יהיה לנהל בכל אזור את כל מפעילי התחבורה הציבורית שפועלת בה. תחת גופים אלה יתפקדו המוניות, האוטובוסים, והרכבות בשטחם והם אף יהיו אחראיים להסדרי החניה. אותן רשויות מטרופולניות יהיו כפופות לרשת הארצית לתחבורה, שתמוקם במשרד התחבורה.

עוד פרק יובא לאישור

כבר בשבוע שעבר התחייב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר פרק נוסף מתוך דו"ח טרכטנברג, אך לשרים לא היה די זמן לדון בהן, ועל כן נדחו לשבוע הנוכחי. להן נוספו גם שתי הצעות החלטה אלה הנוגעות ברפורמה בתחבורה הציבורית.

כמו כן, ראש הממשלה יביא מחר לאישור השרים גם את תכנית המלחמה בהסתננויות העבודה לישראל, בהיקף של 630 מיליון שקלים. התכנית כוללת השלמת גדר הגבול בין ישראל ומצרים, הגברת האכיפה וחקיקת בזק לפעולה מול מעסיקי העובדים הזרים הלא חוקיים. בנוסף היא כוללת הקמת בתי ומתקני מעצר, ובחינת אפשרויות גירוש למדינות אחרות. על רקע המשבר הכלכלי העולמי, הודיע נתניהו לשרים כי אין בכוונתו לפרוץ את המסגרת התקציבית, ולכן תמומן התכנית על ידי משרדי הממשלה, שיידרשו להקצות כ-2% מתקציבם לצורך ביצוע התכנית.

עוד בנושא

הכנסת אישרה: שורת הטבות מס להורים ולמעמד הביניים
נדחו ההצבעות בממשלה על המלצות טרכטנברג
שטייניץ: ”רכבת טרכטנברג יוצאת לדרך, מציע להיות עליה”
נתניהו דורש: קיצוץ 2% בתקציב כדי לטפל במסתננים

(עדכון ראשון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully