וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דרוזים הפגינו בגולן נגד סנקציות על אסד

קובי דוד

9.12.2011 / 16:13

חלוקים האם לתמוך בנשיא הטובח בעמו או לא, החלו היום מאות מתושבי הכפרים ברמה להפגין נגד החרם הכלכלי של הליגה הערבית עליו. ההפגנות יימשכו עד ליום שני. "יש לעצור ההרג ההמוני"

תומכים מבחוץ: מאות מתושבי הכפרים הדרוזים בגולן השתתפו היום (שישי) בהפגנת הזדהות עם תושבי סוריה בכפר בוקעתא שברמה, והביעו את מחאתם על החרפת הצעדים של הליגה הערבית נגד דמשק. מדובר בהפגנה ראשונה מתוך ארבע שמתכננים הדרוזים בגולן. מפגן ההזדהות ימשיך גם מחר, בכפר מסעדה, ביום ראשון יימשך בכפר עין קניה ויסתיים ביום שני בכפר מג'דל שמס. מלבד רצונם להזדהות עם התושבים הסוריים, נדמה שהמפגינים חלוקים לגבי כל נושא אחר - האם לתמוך באסד או לא, מה מידת אחריותו להרג בארצו, וכיצד יש לנהוג נגדו.

בין היתר, ביקשו המפגינים להתנגד להחלטת הליגה הערבית לנדות את סוריה משורותיה, ולהחרים אותה כלכלית. הם קוראים לליגה הערבית לחזור בה מהחלטתה, אך מנגד גם פונים לאסד לאפשר כניסה של משקיפים למדינה. "המהומות רק הולכות ומתגברות", סיפר אחד המארגנים, עלאד בכר, "יש הרג המוני בסוריה שחייבים לעצור אותו. הליגה הערבית רק מוסיפה שמן למדורה בכך שהיא מאיימת להחריף את הצעדים הכלכליים נגד המדינה. אנחנו תומכים בתושבים שנפלו קורבן להרס ולחורבן שעוד ייזכר לדורות רבים. חרם כלכלי יגרום לאסון כבד".

חלק מהמפגינים גם מתנגדים למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, שעל פי נתוני האו"ם, טבח בתשעת החודשים האחרונים ב-4,000 מבני עמו, המבקשים להתקומם נגד משטרו. "הריאיון הטלוויזיוני של אסד לרשת ABC הוכיח שאין לו תשובות מספקות למה שקורה אצלו במדינה", אומר עדים עמדראי. "אסור לנו לתת יד לשלטון שמפקיר ופוגע באזרחי המדינה. מפגן ההזדהות שלנו תומך בסוריה ובתושביה, ולא באסד. הגיע הזמן שיוותר על הכיסא שלו וילך הביתה".

"הוא לא יכול לקחת אחריות על הכל"

חלק ממשתתפי ההפגנה דווקא תומכים בנשיא אסד, ואף מציינים כי הריאיון הטלוויזיוני גרם לאסד עוול כבד. "זו לא חוכמה להציב מצלמה בפניו ולהתחיל לצלוב אותו בשאלות", אמר פרחאן ערדואן. "הוא לא יכול לקחת אחריות על הכל. יש הרבה אסונות שמתרחשים שלא באשמתו".

אתמול הפגינו גם מצדו השני של הגבול עשרות אזרחים סורים, שהגיעו לנקודה הממוקמת כשני קילומטרים מצפון למעבר קוניטרה, שבגבול ישראל-סוריה. הם התקהלו במרחק של כ-100 מטרים מהגדר, הציתו מדורה, צעקו קריאות נגד ישראל והתקהלו על מנת להפגין במקום. כוחות צה"ל מחטיבת הגולן הוקפצו למקום האירוע מחשש שיתפתח לכדי אירוע אלים, אך לדברי גורם צבאי כוחות או"ם הגיעו אל המקום והחלו בניסיונות הרחקה של האזרחים מהגדר, שהסתיימו בהצלחה. לדברי הגורם, האירוע הסתיים והאזרחים פוזרו. בתחילה היה חשש שהיה מדובר בפעולת הסחה אך האירוע הסתיים ללא נפגעים או נזק.

עוד בנושא
מתחמם בצפון? עשרות סורים הפגינו ליד מעבר קוניטרה
אסד בראיון: ”רק מנהיג משוגע הורג את בני עמו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully