וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: ישראלים מזמינים זרעי קנביס באינטרנט

9.12.2011 / 2:02

רשות המסים תפסה בחודשים האחרונים עשרות חבילות ממערב אירופה הממוענות לתושבי ישראל אשר הכילו זרעי קנביס שנקנו ברשת האינטרנט. עשרות נעצרו בחשד שהזמינו את הזרעים והחקירה בעיצומה

תופעה חדשה בתחום ייבאו הסמים לישראל: רשות המסים תפסה בחודשים האחרונים עשרות חבילות המכילות זרעי קנביס הממוענות לאזרחי ישראל, אשר הוזמנו באינטרנט מאתרים שמקום מושבם במערב אירופה. בשלושת החודשים האחרונים תפסה רשות המסים 35 חבילות מסוג זה ובעקבות זאת פתחה בחקירה. לאור המספר הרב של החבילות שנתפסו, ביחידת הסמים והלבנת ההון של רשות המסים מכנים זאת "תופעה", ופועלים לערב את רשויות אכיפת החוק במערב אירופה.

"החקירה עדיין בחיתוליה", סיפר ארמונד כהן, סגן הממונה על יחידת הסמים והלבנת ההון ברשות המסים. לדבריו, "עד כה העלתה החקירה כי כל החבילות הגיעו לאחר שהוזמנו ברשת האינטרנט. מדובר בלפחות ארבעה אתרים, הפועלים במדינות מערב אירופה, בהם ניתן להזמין און-ליין זרעי קנביס מזן משובח במיוחד. הזרעים מוחבאים בין דברי סחורה שונים כגון דיסקים וחולצות".

תושב כפר סבא נעצר אתמול (חמישי), לאחר שקיבל בדואר חבילה מאנגליה שהכילה זרעים החשודים כזרעי הצמח. מדובר במקרה השישי רק בשבועיים האחרונים של חבילות כאלה המגיעות מאותה מדינה אירופית. שוטרי יחידת "צבר" של משמר הגבול ארבו לחשוד יומיים עד שהגיע לקחת את החבילה ונעצר. בחיפוש בביתו נמצאו שבעה קילו של חומר החשוד כסם מסוג מריחואנה.

פועלים מול רשויות החוק באירופה

המקרה הזה מצטרף לשורת מקרים דומים שאירעו בשבועיים האחרונים. אתמול נעצרו בני זוג, אף הם תושבי כפר סבא, לאחר שאנשי המכס תפסו חבילה שהייתה ממוענת אליהם והכילה גם היא זרעי קנביס. ארבעה מקרים נוספים נחשפו בשבוע שעבר. טייס במילואים, תושב כפר ויתקין, נעצר לאחר שהגיע אליו משלוח דומה, אף הוא מאנגליה. כך גם תושב ראשון לציון ותושב ראש העין. המקרים הללו מצטרפים לעוד 29 מקרים דומים, בהם נעצרו בשלושת החודשים האחרונים חשודים מערים רבות ברחבי הארץ.

"כעת אנחנו מבינים שמדובר בתופעה", ציין כהן, "אנו עדיין לומדים את הנושא ועובדים באופן צמוד עם רשות הדואר על מנת לתפוס את בעלי החבילות. בימים האחרונים נפגשתי עם נציגת המכס שלנו במערב אירופה, והיא יוצרת קשר עם גורמי האכיפה במדינות שונות באזור, על מנת להתריע בפניהן על קיומה של התופעה". כהן הוסיף כי "במקביל אנחנו פועלים עם רשויות החוק במדינות היעד של אתרי האינטרנט המספקים את החבילות, במטרה לסגור אותם במהרה ולמגר את התופעה".

עוד באותו נושא:
מכה לארגוני הפשע: נעצרו 70 חשודים בסחר בסמים ובנשק
אישום: סחרו בסמים שהבריח קצין צה"ל מגבול מצרים
בעקבות פרשת סמים: בת 15 מלוד הוברחה לחו"ל


לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully