וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רקטות התפוצצו ליד אשקלון, צה"ל תקף ברצועה

בעקבות המשך הירי לשטח ישראל אמש, תקף צה"ל 2 מוקדי פעילות טרור ברצועה. מקורות פלסטינים: בתקיפה נהרג אזרח ו-13 נפצעו, רובם נשים וילדים, מפגיעת רסיסים בבית סמוך למקום התקיפה

צה"ל תקף הלילה (שישי) שני מוקדי פעילות טרור ברצועת עזה, זאת לאחר שנורו אמש שתי רקטות קסאם נוספות לעבר שטח ישראל והתפוצצו בשטח פתוח ליד אשקלון. הרקטות נורו מצפון הרצועה ולא גרמו לנפגעים או לנזק. בכך עלה לשש מספר הרקטות שנורו מאתמול בערב לשטח ישראל בתגובה לחיסול שביצע מוקדם יותר צה"ל בעיר עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה מוקד פעילות טרור בדרום רצועת עזה ומוקד פעילות טרור נוסף בצפון רצועת עזה. עוד נמסר כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". עוד נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מקורות פלסטינים מדווחים כי בתקיפת צה"ל נפגע מחנה אימונים של ארגון חמאס, וכתוצאה מכך נפגע גם בית סמוך מרסיסים. על פי הדיווח, כתוצאה מכך אזרח אחד נהרג ו-13 בני אדם נוספים נפצעו, רובם נשים וילדים. דובר מטעם חמאס האשים את ישראל בהסלמה באזור.

השקט הופר אמש בדרום הארץ כאשר מטח של ארבע רקטות נורו לשטח ישראל אתמול בשעות הערב. אחת הרקטות התפוצצה סמוך לבאר שבע, שתי רקטות התפוצצו בשטחי המועצה האזורית אשכול, ככל הנראה רקטות קסאם, ורקטת גראד נפלה סמוך לרהט. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בכל המקרים. אזעקות נשמעו ברהט, בלהבים, במיתר ובלקיה.

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצה, לקחה אחריות לירי הרקטות, ככל הנראה בתגובה לתקיפת צה"ל ברצועת עזה בה נהרגו שני פלסטינים, ביניהם פעיל בגדודי חללי אל אקצה. בצה"ל אישרו את דבר התקיפה וציינו כי הפעיל שנהרג תכנן להוציא אל הפועל פיגוע בגבול ישראל-מצרים והיה מעורב בביצוע פיגועים נוספים.

"התרעה מפני פיגוע עדיין קיימת"

שרון פלוטניצקי, נהג רכב שנסע על כביש 40 וראה את נפילת אחת הרקטות, סיפר לוואלה! חדשות, כי "נסעתי מכיוון באר שבע ללהבים וראיתי הבזק מרחוק. פתאום שמעתי פיצוץ גדול ועפו גצים מהקרקע. ממש פלומה גדולה כשהרקטה כנראה פגעה בקרקע. הרגשתי את ההדף במכונית. הרכבים המשיכו בנסיעה ואף אחד לא עצר בצד הדרך. התקשרתי למשטרה וכיוונתי אותם למקום הנפילה. זה היה בהחלט מפחיד. לאחר מכן מיהרתי הביתה כדי להיות עם המשפחה".

לאחר תקיפת צה"ל בה נהרגו הפלסטינים מסר צה"ל כי "בפעילות משותפת לצה"ל ושירות הביטחון הכללי, תקף כלי טיס של חיל-האוויר מחבל מחוליה של ארגון הטרור גדודי חללי אל אקצה ופעיל נוסף בצפון רצועת עזה - חוליה אשר עסקה בהכנות לביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון, דרך מרחב הגבול המערבי".

גורם ביטחוני בכיר הוסיף כי ההתרעה מפני פיגוע בגבול המצרי "עדיין חיה ונושמת". לדבריו, החיסול ברצועת עזה נועד לשבש את כוונות המחבלים באמצעות פגיעה במי ששלח אותם. סביב הגבול יש עדיין כוחות וכוחות מיוחדים שנערכים בכוננות.

עוד באותו נושא:
בתגובה לחיסול בעזה: רקטות נורו לאזור באר שבע
סיכול ממוקד בעזה: חוסל פלסטיני שתכנן פיגוע בגבול המצרי

(עדכון ראשון: 00:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully