וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ב-CIA: המל"ט שהתרסק באירן נפל בגלל כשל

לאחר הצהרות האירנים בתחילת השבוע כי הפילו את המל"ט האמריקאי, מדווחים הלילה ברשת החדשות האמריקאית כי כלי הטיס היה במשימה מעל לשמי אפגניסטן. משימתו המקורית לא כללה חדירה לאירן

מטוס הריגול ללא הטייס שהתרסק בשבוע שעבר באירן, נפל במהלך משימת ריגול בה היו מעורבים ארגון הביון האמריקאי, ה-CIA, והצבא האמריקאי כך מסרו לפנות בוקר (רביעי) גורמים אמריקאים רשמיים לרשת CNN. "לאירנים יש ערימת פסולת והם עדיין מנסים להבין מה לעשות אתה", אמר אחד הגורמים הבכירים. לטענתו, המטוס נפל בשל כשל במערכת ההנחיה ולא משום שהופל על ידי האירנים.

לפי הדיווחים, קהילת המודיעין האמריקאית ואנשי צבא הממוקמים באפגניסטן היו מעורבים בהפעלת המל"ט מסוג RQ-170, שהיה במשימה מעל שמי אפגניסטן. משימתו הראשית הייתה לתור אחר פעילות אפשרית של מורדים במדינה ולא כללה הוראה לחדור לשמי אירן. הגורמים הרשמיים דיברו בחשאיות, מתוקף תפקידם המודיעיני, אך מיוחס להם קשר ישיר לאירוע. ב-CIA נמנעו ממסירת תגובה רשמית. גורמים אמריקאים רשמיים התחייבו לאורך השנים כי אינם טסים מעל שטחה האווירי של אירן.

לוויין אמריקאי הוא שזיהה במקור את נפילת כלי הטיס, שספג נזקים קשים. גורם רשמי מסר, כי ארצות הברית שקלה מספר אפשרויות להשבת האבידה או להפצצת הריסות המל"ט, אך אלה נדחו לבסוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המל"ט מסוג RQ-170/מערכת וואלה, צילום מסך

RQ-170 הוא מל"ט חשאי שפותח על ידי חברת "לוקהיד מרטין" לחיל האוויר כדי לספק מודיעין, מעקב וסיור בשטח האויב.

בהודעה שפורסמה בשבוע שעבר מטעם נאט"ו טרם הצהרות הגורמים החשאיים נאמר, כי "כלי הטיס שהאירנים מדברים עליו עשוי להיות מטוס אמריקאי ללא טייס שאבד בשבוע שעבר בזמן משימה באפגניסטן. אנחנו עדיין מנסים לברר מה עלה בגורלו". בהודעה לא נמסר באיזה סוג של מל"ט מדובר.
שלשום דיווחה סוכנות הידיעות IRNA כי צבא אירן הצליח להפיל מטוס אמריקאי ללא טייס, שעסק במשימת איסוף מודיעין במזרח אירן. לפי הדיווח, שהתבסס על "מקורות יודעי דבר", שטוענים כי המטוס ה"מתקדם" הופל במזרח המדינה על ידי כוחות של "משמרות המהפכה".

גורם ביטחוני אירני שצוטט בעילום שם בסוכנות הידיעות האירנית FARS וברשת הטלוויזיה האירנית בערבית "אל-עלאם", אמר כי אירן צפויה להגיב על הריגול בשטחה, וכי "תגובת הצבא האירני לא תהיה עוד מוגבלת לגבולות אירן".

עוד בנושא:
גורם אמריקני מאשר: "המל"ט המתקדם נפל בידי אירן"
אירן: הפלנו מל"ט אמריקאי, נגיב מחוץ לגבולותינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully