וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: נשיא המדינה לשעבר יחל בריצוי עונש מאסר

משה קצב, הנשיא השמיני של מדינת ישראל יחל היום בריצוי עונש שבע שנות המאסר שנגזר עליו. מדובר בדמות הציבורית הבכירה ביותר שנכנסת לכלא בישראל. הוא ייכלא באגף התורני בכלא מעשיהו

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1883108/@liveFrame&channel_name=liveufeed1&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

(ישיר מביתו של קצב בקריית מלאכי. צילום: דניאל בוק)

היום (רביעי) זה קורה: נשיא מדינה לשעבר ייכנס מאחורי סורג ובריח, לראשונה בהיסטוריה של ישראל, לאחר שהורשע בשורה של עבירות מין הכוללות אונס והטרדה מינית. הנשיא השמיני של מדינת ישראל, משה קצב, צפוי להתחיל היום בשעות הבוקר את ריצוי עונש שבע שנות המאסר שנגזר עליו על ידי בית המשפט המחוזי, זאת לאחר שבית המשפט העליון דחה על הסף את הערעור שהגיש נגד הרשעתו ונגד העונש שנגזר עליו.

הבוקר הציבה המשטרה מחסום בכניסה לביתו של קצב בקריית מלאכי, על מנת למנוע התקהלות של סקרנים ואנשי תקשורת. בנוסף תוגברה הנוכחות המשטרתית סביב הבית, בכדי להבטיח את יציאתו המסודרת של קצב לכלא מעשיהו. בשעה 8:30 צפוי קצב למסור הצהרה בפתח ביתו. קצב צפוי להיכלא באגף התורני של בית הכלא "מעשיהו", בו כלואים בין השאר חבר הכנסת והשר לשעבר מטעם ש"ס, שלמה בניזרי ועמי פופר שהורשע ברצח שבעה פלסטינים.

פרקליטיו של הנשיא השמיני של מדינת ישראל, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, אמנם הודיעו על כוונתם להגיש בקשה לדיון נוסף בבית המשפט העליון, אולם בכל מקרה קצב ייקלט בבית הסוהר כבר הבוקר, בגין עונש המאסר שנגזר עליו על הרשעתו בשני מעשי אונס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט.

שרות בתי הסוהר הודיע לקצב כי עליו להתייצב במתחם שב"ס ברמלה עד השעה 10:00 בבוקר. בכניסתו, הוא ייפרד מבני משפחתו, מביתו ומאורח החיים אליו היה מורגל, אך בעיקר ישאיר מחוץ לכותלי הכלא את חירותו שלו. עוד נמסר משב"ס כי עם כניסתו לכלא, יוצמד לקצב סוהר וזאת מחשש שישים קץ לחייו.

כניסתו של קצב לכלא תזכה ככל הנראה לתשומת לב רבה, אך גורמים בשב"ס צופים לנשיא לשעבר כניסה חלקה יחסית, לעומת זו של אריה דרעי, בשנת 2000, ושל שלמה בניזרי ב-2009. את שני השרים ליוו מאות תומכים, והתקהלו מול שערי בית המאסר. במקרה של קצב, בשב"ס לא צופים מפגן תמיכה בסדר גודל דומה.

האגף בו ישהה קצב, לפי החלטת ועדת המיון הארצית של שב"ס, הוא האגף התורני הידוע של מעשיהו. הוא מוכר בעיקר בשל אסירים מפורסמים ששהו או שוהים בו, בהם חבר הכנסת והשר לשעבר שלמה בניזרי, שנידון לארבע שנות מאסר, ואריה דרעי, שהשתחרר ממעשיהו בשנת 2002 אחרי שנתיים. באגף התורני מוחזקים אסירים המנהלים אורח חיים חרדי. אין בו טלוויזיה, והאסירים לומדים בו מבוקר עד ערב בשתי המדרשות הפועלות במקום. מתקיימים בו שיעורי דת ותפילות באופן קבוע, ולקראת כל חג, מתקיימת באגף היערכות מיוחדת, כגון קנייה מאורגנת של סופגניות וחלוקתן באגפים האחרים, הכשרת כלים לקראת חג הפסח ובניית סוכה.

"אני מקווה שבית המשפט יחליט שמשה קצב לא אשם, ושהוא לא יכנס לכלא", סיפר אתמול משה בוזגלו מקריית מלאכי, שהגיע בבוקר לביתו של משה קצב, יום לאחר שחגג הנשיא לשעבר את יום הולדתו. "צריך לחקור את האמת, אני לא מאמין שהוא עשה את הדברים האלה בכוונה, למרות שבית המשפט הרשיע אותו. באתי לכאן לחזק אותו ולעודד אותו", אמר בוזגלו. "הרי זה מה שאני יכול לעשות. אני מקווה שהוא יחזור הביתה מהר, ואני מקווה שהוא לא יכנס לכלא. אבל אם הוא יכנס - אני אבקר אותו הרבה".

משה קצב נכנס לכלא - כותרות אחרונות
מחשש שיתאבד: סוהר יוצמד לקצב עם כניסתו לכלא
האם תישלל זכותו של קצב להיקבר בחלקת גדולי האומה?
צפו: קצב עושה שבת אחרונה בבית לפני המאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully