וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בן תשע אמר שהמורה "חמודה" - והושעה

"הטרדה מינית", לא פחות - זו העבירה שבגללה הושעה אמנייאה לוקט ליומיים מבית ספרו בצפון קרוליינה, לאחר שאחת ממורות בית הספר שמעה אותו מספר לחברו מה דעתו על מורתו, גברת טיילור

השתגעו שם לגמרי? אמנייאה לוקט, ילד בן תשע הלומד בכיתה ד' בעיר גסטוניה שבמדינת צפון קרוליינה, הושעה ליומיים מבית ספרו בשל העבירה החמורה "הטרדה מינית". פשעו של הילד, כך מתברר, מסתכם בכך שבשיחה פרטית עם חברו בשבוע שעבר, אמר לו כי מורתם, גברת טיילור, היא "חמודה". מורה מחליפה שעברה בסמוך שמעה את הדברים והתלוננה - וההשעיה לא איחרה לבוא. אמו של אמנייאה, צ'יקיטה לוקט, מיהרה לדווח על הסיפור למהדורת החדשות של WSOC, הזכיינית המקומית של רשת ABC - ומכאן נפוץ הסיפור במהרה בשורה של כלי תקשורת בכל רחבי ארה"ב.

האם הנרגזת סיפרה כי בעקבות ההשעיה מיהרה לבית הספר ונפגשה עם המנהל, שהסביר לה כי דבריו של בנה מהווים "סוג של הטרדה מינית" - טענה שהיא אינה מקבלת. "זה לא כאילו הוא ניגש לאשה, נגע בה או עשה מעשה מיני כלשהו", הבהירה בראיון לרשת. "למה צריכים להשעות אותו?". גם אמנייאה עצמו לא הבין מה רוצים ממנו: "בסך הכל אמרתי שהיא חמודה".


רשת הטלוויזיה פנתה בנושא לבית הספר, שהפנה את הכתב להנהלת מערכת החינוך המחוזית - שם לא הסכימו להיכנס לפרטי המקרה, וציינו רק כי לוקט הושעה בגלל "התנהגות לא הולמת" ו"אמירות בלתי הולמות". יש לציין כי אף אחת מהעבירות הללו, כמו גם עבירת "הטרדה מינית", אינה מופיעה בתקנון בית הספר.

המקרה זכה לתהודה רבה בארה"ב במהלך הימים האחרונים, ובאולפני חדשות רבים התלוננו על ה"הוזלה" של מושג ההטרדה המינית. אחרים לא הבינו מה רוצים מילד קטן שעדיין רחוק מהתבגרות מינית, והזכירו כי שיחה על טיבן של המורות היא חלק מילדותו של כל אחד מאיתנו. טענה נוספת שהועלתה נוגעת לעובדה שהאשמת הילד מבוססת על כך שמורה האזינה לשיחה פרטית שלו עם חברו.

אתמול (שני) קיבלו אמנייאה ואמו מכתב מבית הספר, ובו הסבר על הסיבה להשעיה. הילד, נטען, אמר כי המורה "בסדר" (Fine), ועשה זאת "בטון מרמז" - ויש בכך הטרדה מינית. עוד נטען, כי אמנייאה הוזהר על ידי בית הספר לא לדבר בצורה כזו יותר, לאחר שכבר נתפס בעבר בהתבטאויות פוגעניות. אמנייאה עצמו ממשיך להתעקש גם כעת, כי מעולם לא אמר "דברים לא יפים", וכי בסך הכל אמר שהמורה "חמודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully