וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 שעות עבודה ציבורית לקשיש שביצע מעשים מגונים

גלעד גרסומן

6.12.2011 / 19:00

בית המשפט גזר את העונש על בן 70 שהודה והורשע בביצוע מעשים מגונים תוך ניצול יחסי מרות בבת 40 עם פיגור שכלי קל. "מדובר במקרה מאוד גבולי מכיוון שהיחסים היו בהסכמה", אמר פרקליטו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 200 שעות עבודה לתועלת הציבור על דוד אבוטבול, בן 70, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה וביצוע מעשים מגונים תוך ניצול יחסי מרות, באישה בשנות ה-40 לחייה. האישה מוגדרת כבעלת רמת אינטיליגנציה גבולית, שעבדה תחת הנאשם.

לפני כשנתיים הוגש נגד הגבר, ששימש מדריך באחת המחלקות במפעל המשמש כמרכז הכשרה, שיקום ותעסוקה לנכים ובעלי מוגבלויות, כתב אישום בגין ביצוע מעשה סדום, אונס ומעשים מגונים. במקור נטען כי במשך מספר חודשים ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים במספר רב של הזדמנויות, כשהוא מחדיר את ידיו מתחת לחולצתה וחזייתה. באחד המקרים אמר לה אמר לא לספר על כך לאיש "אחרת ייקחו אותי למשטרה".

הפרקליטות ועורך דינו של הנאשם, משה מרוז, גיבשו הסדר טיעון לפיו יגזרו על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות, והוא יפצה את המתלוננת ב-150 אלף שקלים. הפרקליטות הסכימה להסדר בשל גילו המבוגר, מחלותיו הקשות ועברו הנקי. עורך דינו של הנאשם עתר להמרת ששת החודשים בעבודות לשירות הציבור, אפשרות שהועלתה על ידי בית המשפט במהלך הדיון.

הנאשם לא נמצא כשיר לבצע עבודות שירות, ואז ביקשה הפרקליטות לגזור עליו שישה חודשי מאסר בפועל. מנגד, עורך הדין מרוז ביקש להמיר את עבודות השירות בעבודות לתועלת הציבור, שהיא מסגרת נוחה יותר של ביצוע העבודות. השופטים, שרה דותן, שאול שוחט ודפנה אבניאלי, קבעו שמכיוון שהמניעה לביצוע עבודות השירות נעוצה במחלותיו של הנאשם, וששליחתו לכלא לא תתרום לשיקולי הענישה של ההרתעה והגמול, הם גזרו עליו 200 שעות עבודה לתועלת הציבור, תוך התחשבות גם בפיצוי ששילם למתלוננת.

פרקליטו של הנאשם, עורך הדין מרוז, אמר לאחר מתן גזר הדין כי מדובר במקרה מאוד גבולי מכיוון שהיחסים היו בהסכמה, ולא הוכח שהמעשים בוצעו בשל יחסי מרות. בנסיבות כאלה, כשמדובר באדם בן 70, ללא עבר פלילי, שכבר שילם סכום פיצויים גבוה, מדובר בעונש הולם וראוי.

עוד באותו נושא:
חשד: מורה נהיגה ביצע מעשים מגונים בתלמידתו הקטינה
חשד: קצין ביצע מעשים מגונים בחייל בשנתו - וצילם
"העובד הסוציאלי שתקף מינית ניסה לשלם דמי שתיקה"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully