וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש ביטחוני: משרד החינוך ביטל הטיולים בדרום

ברקע הכוננות הביטחונית בגבול ישראל-מצרים, משרד החינוך קיבל הוראות מגורמי ביטחון לבטל את הטיולים בדרום. באילת הטיולים יתקיימו כרגיל. אתמול דווח כי צה"ל חושש מ"אירוע נקודתי"

גבול הדרום מתחמם? משרד החינוך פרסם היום (שני) אזהרה לבתי הספר ולתנועות הנוער, לפיה יש לבטל את כל הטיולים שתוכננו לתלמידים דרומית לכביש 12 ולמעבר נטפים. עם זאת, יאושרו טיולים שתוכננו לאילת. במשרד הבריאות אמרו כי "ההודעה נמסרה הבוקר, בהתאם להנחיות גורמי הביטחון. המשרד מבצע את הנחיות גורמי הביטחון".

עם זאת, גורם צבאי מסר כי בניגוד להוראת משרד החינוך, "מותרת תנועת אזרחים באזור אילת מלבד שטחים ספציפיים שנסגרו באוגוסט האחרון בהתאם להערכות המצב. ההנחיות שהתקבלו מחדר המצב במשרד החינוך ניתנו מתוך הערכת מצב בתוך מערכת החינוך ועל בסיס הנחיות קב"ט המשרד".

החלטת משרד החינוך מגיעה ברקע הכוננות הביטחונית בגבול-ישראל מצרים. המתיחות בגבול גברה ברקע נפילת שלטון מובארק במצרים. עדות למצב הנפיץ החדש שנוצר בגזרה, ניתן היה לקבל בפיגוע המשולב בדרום בסוף הקיץ, שגבה את חייהם של שמונה בני אדם. במקביל, ממשיכה ישראל במאמציה לסיים את גדר המערכת החדשה לאורך הגבול. הגדר תכלול בין השאר מכשולים ומתקני תצפית שנבנים לאורך הגבול הארוך בין המדינות.

מחסום אילת, דצמבר 2011. ברני ארדוב
בצה"ל חוששים מפיגוע נוסף בדרום. חיילים בגבול הדרום/ברני ארדוב

אתמול אמר גורם ביטחוני כי בצה"ל מוטרדים בימים אלה מאפשרות של "אירוע נקודתי" על הגבול המצרי, שעלול להביא למתיחות עד כדי הידרדרות ביחסי ישראל-מצרים. לדבריו, אמנם "מלחמת פתע" לא עומדת על הפרק, אך במערכת הביטחון חוששים ממקרה באזור הגבול שייגרם מאי-הבנה, מחדירה בגבול או מתגובה מצרית למבצע של צה"ל בעזה. "כל אלו עלולים לגרום למתיחות", אמר.

הגבול מוסיף להתחמם מאז הקיץ

לאחר הפיגוע המשולב בדרום, ב-21 לאוגוסט, גורמי צבא בפיקוד הדרום הודו כי האווירה בגבול השתנתה באופן קיצוני, ואמרו כי מתבצעים סיורים תדירים לאורך הגבול. כבר שלושה שבועות אחרי הפיגוע נורתה אש לעבר כוח צה"ל שנע באזור נטפים, סמוך למקום בו אירע הפיגוע. הכוח לא השיב באש לעבר מבצעי הירי, שלפי ההערכה נמלטו לתוך השטח המצרי.

כמו כן, לפני פחות משבועיים, מבריחים שחצו את הגבול למצרים התעמתו עם שוטרים מצריים, והצליחו להרוג שניים מהם. בתקרית נוספת באותו יום, חדרה חולייה של מבריחי סמים לשטח ישראל, וכוח של צה"ל ירה לעברה, הרג את אחד המבריחים ופצע אדם נוסף.

עוד בנושא
אתמול פורסם שצה”ל חושש מפיגוע נוסף בגבול הדרום
בסוף החודש: מבריחים ירו למוות בשני שוטרים מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully