וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: סיפרה שהיא מסייעת לקשישים - וגנבה מהם

רמי שני

5.12.2011 / 4:39

אסתר מלכה מבאר שבע נאשמת כי נהגה להיכנס לבתי קשישים ולהציע סיוע, וברגע שלא הבחינו - היא נטלה את מפתחותיהם. לאחר מכן פיתתה אותם בטלפון לצאת לסידורים, ואז פרצה וגנבה מביתם

אסתר מלכה, תושבת באר שבע, בת 31, הואשמה אתמול (ראשון) בבית משפט השלום בעיר, בניצול מצוקת קשישים כדי לגנוב מהם כסף. מכתב האישום שהוגש נגדה עולה כי היא נהגה להיכנס לבתי קשישים באמתלה של רצון לסייע להם וסיפרה כי בכוונתה לפעול להקמת מוסדות שונים עבורם באזור מגוריהם. בעת שהדיירים לא הבחינו - גנבה את מפתחות הדירות. ימים ספורים אחר כך, נהגה מלכה, נשואה ואם לשניים, להתקשר לביתם כדי לפתות אותם לצאת מהבית, ובאמצעות המפתחות שהיו ברשותה היא נכנסה לדירות וגנבה מהן.

באחד המקרים, על פי כתב האישום, אמרה מלכה לקשישה בת 81, שעליה לפנות לביטוח הלאומי לצורך הסדרת הקצבה עבורה. כשהקשישה יצאה מהבית, נכנסה לשם האישה, וגנבה מהבית כסף מזומן ופנקסי צ'קים. במקרה אחר, היא גנבה מבית קשישה אחרת מאות שקלים. לדברי פקד מיכאל רודין שניהל את החקירה נגדה, מלכה גם ניצלה את התקופה שבה נורו רקטות לעבר באר שבע, כדי לבקש מהקשישים איתם הייתה בקשר רשימות טלפונים שונות, כדי לקדם כביכול את נושא הטיפול במקלטים. בהמשך התברר, כי היא שילמה באמצעות הצ'קים שגנבה עבור מצרכים שונים שרכשה, ואף הכניסה לחשבון הבנק הפרטי שלה 2,000 שקלים מאותו כסף גנוב.

הקשישים שנפגעו הגישו בעקבות המקרים תלונה במשטרה שפתחה בחקירת הפרשה. החוקרים הצליחו לעקוב אחר מעשיה של מלכה, לאחר שהתחקו אחר הצ'קים שעל פי החשד גנבה והשתמשה בהם במקומות שונים. היא נעצרה, ולטענת המשטרה היא הודתה בשלושה מקרים בהם גנבה מבתיהם של הקשישים. מלכה סיפרה לחוקרים כי עשתה את המעשים בשל מצוקה כלכלית אליה נקלעה. בנוסף לכתב האישום, הגישה המשטרה בקשה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

ידיעות נוספות על ניצול ופגיעה בקשישים
אישום: עובד זר אנס קשישה באכזריות - ורצח אותה
חשד: מטפלת התעללה בקשישה ומנעה ממנה מזון
ארה"ב: עונשי מאסר כבדים לישראלים שהונו קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully