וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: קבלת תעודת זהות - רק בהצהרת נאמנות

פנחס וולף

5.12.2011 / 0:09

על פי הצעתו של ח"כ דני דנון, כל תעודה שתנפיק המדינה - רישיון נהיגה, דרכון וכו' - תחויב בחתימה על מסמך ובו סעיף הצהרת נאמנות למדינת ישראל. "מי שלא נאמן למדינה, שלא יהיה אזרח"

הצעות חוקי "הנאמנות" חוזרות: ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיש הצעת חוק לפיה תנאי לקבלת תעודת זהות יהיה חתימה על נאמנות למדינת ישראל. ותעודת הזהות לא לבד. על פי ההצעה, כל תעודה שתנפיק המדינה, תחויב בחתימה על מסמך ובו סעיף הצהרת נאמנות למדינת ישראל.

לדברי דנון, "חוזה נאמנות בין המדינה לאזרחיה הוא תנאי בסיסי לקבלת שירות וזכויות מהמדינה. במצב העגום שנוצר, ישנם הרבה אזרחים שפועלים נגד המדינה שמגנה עליהם, המצב המקומם הזה חייב להשתנות - מי שלא נאמן למדינה לא צריך להיות אזרח".

דנון הזכיר כי "מחקר של מרכז המידע והמחקר של הכנסת משנת 2010, קובע כי בשנת 2009 חלה עלייה של8.4% בפשיעה במגזר הערבי, כאשר 41% מכלל תיקי הרצח הם של ערבים, 43% מתיקי השוד בנסיבות מחמירות, ו-41% מתיקי ההצתה. ממחקר נוסף עולה ש-55% מכלל התיקים לערביי ישראל נפתחים בגין סיוע לשוהים בלתי חוקיים. הנתונים מבהירים ללא כל צל של ספק, כי ערביי ישראל מתייחסים בזלזול כלפי חוקי המדינה, עם נתוני פשיעה גבוהים בהרבה מכל מגזר אחר. מצב בו אזרחי מדינה קוראים לחטיפת חיילי צה"ל למען שחרור מחבלים, שורפים דגלי ישראל בהפגנות ותומכים ישירות באילו הקוראים להשמדתה של מדינת ישראל, דורש התייחסות מיוחדת שתייצר חוזה כתוב ומחייב בין המדינה לכלל אזרחיה".

לדבריו, "נאמנות למדינה זה נושא שאמור להיות ברור מאליו. לצערי, במצב הקיים במגזר הערבי, נאמנות הפכה להיות נדירה, ובכדי לשמר את הערך החשוב הזה, נתנה את קבלת תעודות הזהות בהצהרה על נאמנות למדינת ישראל".

עוד בנושא
הצעת חוק: כ"ט בנובמבר - "יום הציונות הלאומי"
נתניהו מתנגד להצעת החוק להגבלת העתירות לבג"ץ
הצעה: האסירים שקיבלו חנינה ישוחררו "על תנאי"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully