וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוג במרדף משטרתי: "המשטרה סיכנה חיים"

4.12.2011 / 22:30

עדן מוסאי, בן 19 מכפר סבא, נהרג ביום שישי כשניסה להימלט מהמשטרה שביקשה לעצור אותו ואת חברו על נהיגה בשכרות. בני משפחתו: "איזה טעם היה למרדף הזה?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: עד ראייה)

המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות מותו של עדן מוסאי, הצעיר בן ה-19 מכפר סבא שנהרג ביום שישי לפנות בוקר במהלך מרדף משטרתי. מפקד מרחב שרון, תת ניצב שמעון שומרוני, מינה קצין בודק לבחינת נסיבות האירוע. המתנדבים והשוטרים שנטלו חלק בהשתלשלות האירועים הטרגית לא הושעו בינתיים מתפקידם, אולם בני משפחתו של מוסאי מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה ואומרים: "הגיע הזמן שאנשים יתעוררו. איזה טעם היה למרדף הזה?".

האירוע התרחש במהלך פעילות של מרחב השרון לאיתור נוהגים הנוסעים בשכרות. צוות מתנדבים של המשטרה הבחין ברכב הנוסע בפראות ביציאה מהמושב בצרה שבשרון. השוטרים ביקשו מהנהג לעמוד בצד הדרך לצורך בדיקה. נהג הרכב החל להימלט, ובעקבות כך התחיל מרדף משטרתי אחריו, במהלכו התנגש הרכב הבורח בעמוד בצומת בכפר סבא. מותו של עדן מוסאי שנסע ברכב נקבע במקום. חברו, שנהג ברכב, פונה במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

עשרות אנשים נהרו הבוקר (ראשון) לבית משפחת מוסאי, כדי לנחם את ההורים ואת שני אחיו הקטנים של עדן. במשפחה ביקשו להדגיש כי עדן וחברו לא היו שתויים. בני המשפחה מודים שהשניים שתו אלכוהול, אך טוענים שעברו מספר שעות מעת השתייה ועד התאונה, במהלכה כבר לא היו שתויים. "הם היו בבר מצווה שעות קודם לכן, ושם אכן שתו אלכוהול", מספרת דודתו של עדן, ויויאן יעקב. "הם חזרו הביתה במונית מהסיבה הזאת בדיוק והלכו לשבת בבית של חבר בכפר סבא. לפחות שעתיים לאחר מכן התקשר אליהם חבר וביקש שיבואו למועדון במושב בצרה. אז הם נכנסו לרכב ונסעו. שם הם לא שתו כלום. אפילו לא נכנסו למועדון. ביציאה מבצרה החל המרדף".

תאונת דרכים קטלנית סמוך למחלף רעננה צפון. שלומי גבאי
"אנחנו לא שופטים התנהגות של בן 18, אלא של השוטרים". זירת התאונה/שלומי גבאי

בני המשפחה תוקפים את המשטרה על השימוש המוגזם, לדבריהם, בכוח. "אנחנו מקבלים את זה שהם עברו על החוק", אומרת הדודה. "אבל אנחנו לא שופטים את ההתנהגות של נער בן 18, אלא את זאת של השוטרים. ההתנהלות שלהם, בכך שרדפו אחרי הנערים, היא זאת שסיכנה חיים. חוץ מזה, לא מדובר במחבלים. מדובר בילדים. אפשר היה לרשום את מספר הרכב ולהגיע אליהם מאוחר יותר. במקום זאת, הם ביצעו מרדף מסוכן שנמשך עשר דקות לפחות".

חדרו של עדן נותר כשהיה לפני התאונה. קירותיו צבועים אדום ומעוטרים בדגלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, אותה העריץ כל כך. הוא התגייס לשרות קרבי בצה"ל רק עשרה ימים לפני התאונה, ויצא לחופשה באותו בוקר כדי להשתתף בבר מצווה. נעלי הצבא החומות והקיטבג שלו עדיין מונחים לצד המיטה. "מדובר בילד מקסים", מספרת רשל דהן, דודה נוספת. "ילד טוב מבית טוב. ההורים היו כל כך גאים בו כשהתגייס". את חברו הטוב, שנהג ברכב וקיבל את ההחלטה ללחוץ על דוושת הגז ולהימלט מהשוטרים, הוא מכיר מגיל שלוש. הוריו של החבר ביקשו לבקר את הוריו של עדן, אך אלה עדיין אינם מוכנים למעמד הקשה.

בני המשפחה עדיין מנסים להתאושש מההלם, וממתינים בקוצר רוח לתוצאות בדיקת המשטרה. לדברי דודו של עדן, יגאל מוסאי, הם מתכוונים "ללכת עם זה עד הסוף" ומתקשים להבין את שיקול הדעת של המתנדבים והשוטרים. "שבע ניידות, לא פחות, ניהלו את המרדף האומלל הזה" אומר הדוד בכאב. "שני חברים נוספים שנסעו לבקר את הפצוע בבית החולים פגעו בדרך בשני הולכי רגל. אז יש לנו הרוג אחד ושלושה פצועים כתוצאה מהמקרה הזה. האם המאזן הזה הגיוני?".

בתחנת כפר סבא החליטו לא להשעות בינתיים את המתנדבים והשוטרים שהיו מעורבים במרדף. במשטרה מסרבים להתייחס לטענות המשפחה בשלב זה, או לפרט מהם הנהלים למתנדבים במקרה של רכב נמלט. ממשטרת ישראל נמסר, כי "מדובר ברכב שהתעלם מהוראה של שוטרים לעצור לבדיקה, פתח בנסיעה מהירה תוך סיכון כלי רכב ואזרחים. בסיומה של נסיעה זו אירעה תאונת דרכים לרכב הנמלט. השתלשלות האירוע נמצא בבדיקה של קצין בודק".

עוד בנושא:

תאונה בכפר סבא: צעיר נהרג וחברו נפצע קשה
נהג ניסה להימלט מהמשטרה בנהריה ופצע אנושות נהג אחר
הורשע הצעיר שדרס למוות 2 רוכבי אופניים בכביש 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully