וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה נעצרו בהפגנה נגד יוקר המחיה בתל אביב

4.12.2011 / 0:01

מאות המפגינים התעמתו עם שוטרים בהפגנת יוקר המחיה בתל אביב. לאחר שלא קיבלו את אישור המשטרה, החלו לצעוד במחאה בדרך בגין - ונתקלו ביד קשה של השוטרים. 10 מפגינים נעצרו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם הפגינו אמש (שבת) נגד יוקר המחיה, מול קריית הממשלה בתל אביב. ההפגנה לא קיבלה את אישור המשטרה, ובמחאה החלו המפגינים לצעוד על המדרכה בדרך מנחם בגין בתל אביב. עשרות שוטרים הגיעו למקום ומנעו מהמפגינים לצעוד בתהלוכה. הצועדים אולצו לחזור אל מתחת לבניין קריית הממשלה, ובמהלך חזרתם שברו לדברי המשטרה גדר המקיפה אתר בנייה במקום. במקום התפתחו עימותים אלימים בין השוטרים למפגינים ועשרה מהם עוכבו לחקירה.

עוד דווח כי יגאל רמב"ם, ממובילי המחאה החברתית שהחלה בשדרות רוטשילד בחודש יולי האחרון, זומן לפני ההפגנה למשרדי משטרת מחוז תל אביב ושם נמסר לו כי ייעצר במידה ויגיע אליה.

עצורים בהפגנה נגד יוקר המחיה בתל אביב. דרור עינב
ההפגנה בתל אביב/דרור עינב

במאבק החברתי חלו תמורות רבות מאז שהחל, לפני למעלה משלושה חודשים. מחד, בשבועות האחרונים שוטף את העולם גל מחאות כנגד הקפיטליזם, שהגיע לשיאו ב-15 באוקטובר, בו הפגינו מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאידך, לפני כחודשיים פונו המאהלים בתל אביב על ידי העירייה, כמו גם מאהלים שונים ברחבי הארץ. בהפגנה הגדולה האחרונה שנערכה בכיכר רבין בסוף אוקטובר תבעו מובילי המאבק מהכנסת לפתוח את תקציב שנת 2012 לדיון מחודש. דפני ליף אמרה אז כי "המסע הזה שבחרנו לקחת בו חלק הוא החשוב לנו, לילדנו, לעתיד שלנו. אבל אנחנו, ואנחנו יכולים להצליח. העם דורש – העם מקבל".

עוד בנושא:
עשרות אלפים הפגינו לפני כחודש: "העם דורש - העם מקבל"
דפני ליף: "ביבי, הנוחות שלנו היא בלו?ף"

(עדכון ראשון: 20:46)

עצורים בהפגנה נגד יוקר המחיה בתל אביב. דרור עינב
מפגינים עוכבו לחקירה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully