וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45,000 גרמנים פונו בגלל פצצה ממלחמת העולם ה-2

ככל הנראה, מדובר בפצצה במשקל שתי טונות שהטילה בריטניה בשנת 1944 - ומעולם לא התפוצצה. כמעט מחצית מתושבי העיר קובלנץ פונו מבתיהם על ידי הרשויות, במטרה לנטרל את חומר הנפץ

כמעט מחצית מתושביה של העיר קובלנץ שבמערב גרמניה פונו אתמול (שבת) על ידי הרשויות המקומיות, לאחר שפצצה במשקל שתי טונות מתקופת מלחמת העולם השנייה התגלתה בנהר הריין, לגדותיו שוכנת העיר. 45,000 בני אדם - בהם אסירים, בני אדם המאושפזים בבתי החולים ותיירים, התבקשו להתפנות מהמקום באופן מיידי, ויורשו לחזור רק לאחר שהרשויות ינטרלו את הפצצה.

45 אלף תושבים פונו מקובלנץ שבגרמניה בגלל פצצה. Harald Tittel, AP
פצצות מסוג זה הופכות פחות יציבות ככל שעוברות השנים מאז ייצורן, ועל כן על החבלנים לנקוט במשנה זהירות במשימתם/AP, Harald Tittel

ככל הנראה, מדובר בפצצה שהטיל צבא בריטניה בליל ה-6 בנובמבר 1944, אז הפציצו הכוחות הבריטים את קובלנץ והרסו, עד סיומה של המלחמה, כ-80% מהעיר כולה - אבל הפצצה המדוברת מעולם לא התפוצצה. הרשויות בגרמניה מעריכות כי לפצצה יש פוטנציאל ליצירת מכתש בעומק של כחמישה מטרים ובקוטר של כעשרים מטרים. משמעות הדבר היא שאם היא תתפוצץ, היא עלולה להשמיד את העיר כולה.

לרשויות לא צפויה עבודה קלה בנטרול הפצצה. פצצות מסוג זה הופכות פחות יציבות ככל שעוברות השנים מאז ייצורן, ועל כן על החבלנים לנקוט במשנה זהירות במשימתם. בשנה שעברה נהרגו שלושה חבלנים בניסיון לנטרל פצצה במשקל של כחצי טון, רבע ממשקלה של הפצצה שהתגלתה אתמול.

מדי זמן מה מתגלים בגרמניה פצצות ומוקשים כאלו ואחרים, שהוטלו על ידי בעלות הברית בימי מלחמת העולם השנייה – אבל בהתחשב בגודל הפצצה ובכמות חומר הנפץ שבה, מדובר בתקדים. הפצצה לא התגלתה עד עכשיו עקב גודלו ועוצמת הזרם של נהר הריין, אבל מיעוט הגשמים בחודשים האחרונים בגרמניה גרם לירידה חדה במפלס הנהר – ולגילוי מספר פצצות ורימוני-יד, בהם הפצצה המדוברת.

(עדכון ראשון: 20:07, 03.12.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully