וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטו בעיניים האלה

ברק שר

4.12.2011 / 11:00

בדירה קטנה, חצי שעה נסיעה מתל אביב, שמעון סאסי כלוא בין הררי זבל. ברק שר מזכיר שלא מספיק להגיד "אנחנו יודעים", בזמן שמצבו של אדם, שיכול להיות כל אחד מאיתנו, מידרדר מיום ליום

הביטו בעיניים האלה. הביטו על העיניים האלה טוב טוב. אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אך אולי התמונה הזו, של הקשיש מאור עקיבא, שווה יותר.

ביום חמישי פרסמנו כתבה על שמעון סאסי. הוא בן 70, ושרוע בדירתו הצנועה באור עקיבא, מסביב להררי זבל אדירים, שנערמו תחתיו בעקבות סכסוך עם פרודתו. מצבו הקשה אינו מאפשר לו להילחם על כבודו, והוא נותר באפיסת כוחות, מישיר מבט למצלמה, ומתחנן. ואיפה הרשויות? לזה עוד נגיע בהמשך.

קשיש מתגורר בין הררי אשפה - הרשויות שותקות. שלומי גבאי
מוכר לרשויות. שמעון סאסי/שלומי גבאי

תמונה זו, של חוסר אונים, מקפלת בתוכה את כל המילים הגדולות שאנחנו שומעים מדי יום באמצעי התקשורת, ולא תמיד מבינים: קיצוץ בתקציב, או פערים בחברה הישראלית שגדלו; בתי החולים שקרסו והרופאים והמתמחים שלא גומרים את החודש. הרבה מדי אנשים שנרמסים תחת שכר זעום, בזקנה מחפירה.

לא. לא מדובר באחיזת עיניים, ובוודאי שלא מדובר בסרטון אינטרנטי שהגיע ממדינה רחוקה. מדובר בתמונה שהגיעה מכאן, ממש מתחת לאף של כולנו. חצי שעה מתל אביב, ברחוב שקט. המראות קשים והריחות נוראיים. האומללות יוצאת מבעד למסך.

גם חברי הכנסת "מכירים" את המצב

נסו להביט בעיניים האלה פעם נוספת. חשבו על אבא שלכם, ששוכב שם בתוך הררי האשפה. אולי אתם מזהים שם את סבא שלכם, בין הגרוטאות והשקיות הישנות. האיש התשוש הזה, שנדמה שערמות הזבל סוגרות עליו מכל כיוון, מנסה, בתוך ים הייאוש הזה, להשמיע זעקה אילמת. זוג העיניים הבורקות מתחננות לעזרה. לולא כמה מתנדבים שמנסים בכוחות דלים לסייע לו, אולי כבר מזמן הוא לא היה בין החיים.

ועכשיו, הציצו במילים הפשוטות והסתמיות בתגובת עיריית אור-עקיבא. התגובה הרפה הזו מפתיעה אתכם? "מצוקתם של דיירי הבניין מוכרת", ציינו בסיפא של הידיעה. המצוקה של הדיירים אמנם מוכרת, אך האם עשיתם די כדי למצוא פתרון לאדם בן 70? האם המצוקה שלו באמת מוכרת לכם? בעירייה מזכירים שנעשו שוב ושוב ניסיונות, וללא הועיל, למצוא "דרך חוקית", ושימשכו להיעשות כן. הבנאליות חוגגת, האטימות צועקת. וגם עכשיו, כשאתם קוראים את השורות האלה, מצוקת השכנים מוכרת. האיש העייף הזה שוכב בתוך ערמות הצחנה, לבד.

במעין צירוף מקרים אירוני, יצוין בשבוע הבא שבוע כבוד האדם בישראל. התומכים יתלהבו בכיכרות והפעילים יצעדו במצעד המוכר. בכנסת ינאמו נאומים, כנראה על כבודו של אדם באשר הוא אדם. אך שם, בדירה הקטנה באור עקיבא, הכבוד של שמעון סאסי כבר נרמס. גם בשבוע הבא הוא ימשיך לשכב בתוך ערמות הזבל.

ותעשו טובה, תסתכלו פעם אחרונה בעיניים האלה. הביטו טוב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully