וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: ביניש צריכה להחליט - פוליטיקאית או שופטת?

שר התשתיות מחזיר מתקפה: דבריה של ביניש על הצעות החוק שנועדו לשנות את בית המשפט העליון "אומללים". את הדברים אמר לנדאו בחדשות 2 והדגיש "אני חרד למעמדו המתערער של העליון"

שר התשתיות, עוזי לנדאו, תקף אמש (שישי) בחריפות את דבריה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, שאמרה אתמול כי המוסד בראשו היא עומדת נתון ל"מסע דה לגיטימציה" ואף הוקלטה כאשר הזכירה את שמו של לנדאו בסוגיה. בתגובה לכך כינה לנדאו את דבריה של ביניש "דברים אומללים" ואף אמר כי על נשיאת בית המשפט העליון להחליט אם היא "שופטת או פוליטיקאית". את הדברים הנוקבים אמר שר התשתיות במהלך ריאיון ב"אולפן שישי" בערוץ 2.

שלשום צוטטה ביניש באומרה: "אתה לא שמעת את עוזי לנדאו? דיברתי על הסתה, אדוני". את הדברים אמרה נשיאת בית המשפט העליון בשולי כנס של העמותה למשפט ציבורי בו נאמה, ובמהלכו הבהירה באופן דרמטי כי בית המשפט העליון נתון ל"מסע דה-לגיטימציה שבראשו עומדים מספר פוליטיקאים, חברי כנסת ואף שרי ממשלה". על רקע הצעות החוק האחרונות, שנועדו לשנות את הליכי בית המשפט העליון, אמרה בייניש כי "משך מספר שנים מתנהל מסע התופס תאוצה משנה לשנה, במטרה להחליש את מערכת המשפט ובראשה בית המשפט העליון. זהו מסע של דה-לגיטימציה שבראשו עומדים מספר פוליטיקאים, חברי כנסת ואף שרי ממשלה, שמנצלים את חסינותם ומוסרים לציבור הרחב מידע מוטעה ומטעה שהידרדר להסתה המופנית נגד בית המשפט, נגד חבר שופטיו ונגד עבודתו השיפוטית".

בתגובה לכך הטיח לנדאו ביקורת על האקטיביזם השיפוטי, לדבריו, הננקט על ידי חלק משופטי בית המשפט העליון. הוא הוסיף כי הוא "חרד למעמדו המתערער של בית המשפט העליון ועל כן צריך לשנות אותו" וטען כי "מדובר בהתקפה בוטה של בייניש על חברי כנסת ושרים". שר התשתיות הסביר כי דבריה של נשיאת בית המשפט העליון מעידים על כניסה למגרש הפוליטי, "אסור לה להיכנס לשם". הוא הוסיף כי ביניש חצתה קווים אדומים בדרך שבה התבטאה - שתחליט אם היא שופטת או פוליטיקאית", אמר לנדאו.

עוד בטרם הספיק שר התשתיות להגיב לדבריה של ביניש, הטילו מספר חברי כנסת בימין ביקורת על הטענות שהופנו כלפי הצעות החוק שיזמו בשבועות האחרונים. יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, מיוזמי חוק השימוע לשופטים המועמדים לעליון, אמר בתגובה כי "דבריה של הנשיאה הם דוגמא מובהקת של הסתה פרועה כנגד הכנסת". יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אף טען כי ?הנשיאה ביניש הפריזה בדבריה, גם בהתחשב בגל העכור הפוקד אותנו, שאיננו ראוי מכל וכל. הרשות השופטת והרשות המחוקקת מחויבות לשמור זו על כבודה של זו, ואסור שיזלגו האחת לתחומי האחרת".

עוד בנושא:
ביניש: פוליטיקאים מנהלים מסע הסתה נגד העליון
ח"כים תקפו את ביניש: "היא מסיתה נגד הכנסת"
השינוי בוועדה לבחירת שופטים אושר בקריאה ראשונה

עדכון ראשון: 22:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully