וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחלוף שנה: חוזרים אל התמונות מאסון הכרמל

שנה לאסון השריפה הגדול במדינת ישראל, וואלה! בחרה עבורכם את התמונות שמספרות את פרטי האירוע ומציגות את האזור לפני ואחרי האסון שפקד אותו

נמרוד סונדרס

(צילום: נמרוד סונדרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ב-2 בדצמבר 2010, בערך בשעה 11 לפני הצהריים, התלקחה השריפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. מדריך טיסה שראה את השריפה מהאוויר דיווח על כך מיד לתחנות הכיבוי, ששלחו את צוותיהם לאזור. אלא שבמהלך אותו יום נשבו רוחות חזקות שליבו את האש שהאיצו את התפשטות הלהבות במהירות. כתוצאה מכך, כילתה השריפה יער, חורש ובתי מגורים בשטח נרחב מתוך פארק הכרמל והיישובים שבסביבתו, וכן הביאה למותם של 44 בני אדם.

שנה לאסון השריפה הגדול ביותר שהתרחש אי פעם במדינת ישראל, וזכה לכינוי "אסון הכרמל", נחשפות עשרות תמונות אשר תיעדו את האזור לפני ואחרי כיבוי הלהבות. "את מה שראיתי מהחלון לא ניתן לתאר במילים: תימרות עשן בצבעים שחורים וצהובים. מיד הכרזנו על שריפה גדולה והתחלנו להפעיל כוחות גדולים לכרמל לרבות מטוסי כיבוי", תיאר רשף חזי לוי, מהכבאים שלחמו בשריפה בכרמל. את מה שנותר מתיעודו של לוי ניתן לחזות בתמונות, אשר חלקן מותירות מקום לזיק של תקווה באשר לשיקום החורשה, שקרוב ל-25,000 דונמים ממנה עלו באש.

עדכון ראשון: 17:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully