וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי אינס התלוננה נגד חגי פלג על הטרדה מינית

1.12.2011 / 22:33

מי ששימשה כיועצת החינוכית של המשרד לביטחון פנים הגישה נגד מנכ"ל המשרד לשעבר תלונה ביאחב"ל, בשל התנגדותה להסדר הטיעון שגובש עמו לפיו יינזף בחומרה ולא יוכל לעבוד בשירות המדינה

ד"ר אורלי אינס הגישה ביום שני האחרון תלונה למשרדי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית) על הטרדה מינית נגד חגי פלג, בגין מעשים שביצע בה לכאורה בתקופת כהונתו כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, כך נודע הערב (חמישי). אינס, ששימשה באותה העת כיועצת חינוכית למשרד, עשתה את הצעד בשל התנגדותה להסדר של נציבות המדינה עם פלג, בעקבות הסדר הטיעון שגובש.

לפני כחודשיים הושג בנציבות המדינה הסדר טיעון עם פלג, לפיו הוא יינזף נזיפה חמורה על שהטריד מינית את אינס ולא יוכל לעבוד בשירות המדינה במשך חמש שנים. ההסדר הושג בין ראש אגף המשמעת בנציבות, עורך הדין אסף רוזנברג, לבין פרקליטו של פלג, עורך הדין נבות תל צור.

פרקליטה של אינס, עורך הדין גיא נוף, אמר בתגובה לדברים כי "לאחר מסע ייסורים ארוך וקשה, הגישה ד"ר אינס תלונה במשטרה, הנוגעת לכל קורותיה עם מר חגי פלג. באשר להסדר הטיעון שאושר בבית הדין המשמעתי שבנציבות המדינה, מביעה ד"ר אינס התנגדות חריפה וגורפת להסכם, שלדעתה אינו ראוי והוא בבחינת ביזיון. היא סברה שלא היה זה ראוי לדון בהסדר ולאשר אותו בשעה שחקירה משטרתית בנושא תלויה ועומדת. ד"ר אינס מנועה מלדבר על פרטי החקירה המתנהלת ביאחב"ל, וממתינה שהמשטרה תבצע את עבודתה".

בחודש יוני החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלא להעביר לחקירת המשטרה את תלונתה של אינס נגד פלג. ההחלטה התקבלה לאחר שמספר חודשים קודם לכן המליצה נציבות שירות המדינה ליועץ המשפטי לפתוח בהליך פלילי נגד פלג. התיק התנהל בנציבות שירות המדינה, ובשלב מסוים עלתה השאלה האם לפתוח בחקירה פלילית - והוחלט שלא.

לפני כשנה הודיע פלג לשר הממונה, יצחק אהרונוביץ', על התפטרות מתפקידו, לאחר שנודע לו שמתנהלת נגדו חקירה בשל הטענה כי הטריד את אינס. חודש לאחר מכן, הפסיק המשרד לביטחון הפנים את העסקתה של ד"ר אינס לאחר שהתלוננה על הטרדות ואלימות מצד פלג.

עוד בפרשה:
חגי פלג יינזף על ההטרדה המינית של אורלי אינס
היועמ”ש: תלונת אורלי אינס נגד חגי פלג לא תיחקר
התיק נגד בר לב ייסגר - התנצל בפני אורלי אינס

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully