וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוטף תובע את בני הערובה: "הפרו הסכם מחייב"

ג'סי דימיק, עבריין נמלט, פרץ לביתם של בני זוג בקנזס ודרש שיסתירו אותו מהמשטרה. כשנרדם, ברחו והסגירו אותו. כעת הוא דורש פיצוי: "הם הסכימו להסתירי תמורת תשלום, והפרו את ההסכם"

ג'סי דימיק, צעיר אמריקאי המרצה עונש מאסר ארוך בגין חטיפתם של בני זוג נשואים שלקח כבני ערובה במהלך מרדף משטרתי, תובע את בני הזוג שחטף ודורש מהם פיצויים בסך 235,000 דולרים, בטענה שהפרו "הסכם בעל פה" שאליו הגיע עמם, ולפיו הם יסייעו לו להסתתר תמורת סכום כסף שישלם להם. עוד הא טוען, בתשובה שהגיש לכתב תביעה שהגישו בני הזוג נגדו, כי בני הזוג צריכים לפצותו על פציעתו מירי בגבו במהלך מעצרו בידי המשטרה, בביתם, שהתרחש בשל הפרת החוזה על ידם.

הסיפור המוזר התפרסם השבוע בעיתון "Topeka Capital Journal" במדינת קנזס, שבה התרחשו האירועים ב-12 בספטמבר 2009. דימיק, עבריין נמלט שהיה מבוקש אז על רצח במדינת קולורדו, היה במנוסה כשצמיגי מכוניצת נוקבו על ידי דוקרנים שהציבה המשטרה, בעיירה דובר בקנזס, מול ביתם של בני הזוג ג'ארד ולינדזי ראולי, שהיו אז נשואים טריים. לפי עדותם, הוא נכנס לביתם באיומי סכין, אולם הם הצליחו לקנות את אמונו כשישבו עמו בסלון, אכלו חטיפים וצפו יחד בסרט "פאץ' אדמס". כשדימיק נרדם, נמלטו השניים מהבית והזעיקו את המשטרה. כשהגיעו השוטרים לעצור אותו, פלט אחד מהם כדור בשוגג, ופגע בגבו של דימיק, שנפצע קשה.

דימיק הורשע במאי 2010 בחטיפת בני הזוג, ונגזר עליו עונש מאסר של עשר שנים ו-11 חודשים. במקביל, הוא עדיין ממתין למשפטו על הרצח בקולורדו. במהלך מאסרו הגיש תביעת נזיקין נגד מדינת קנזס על הנזק שנגרם לו מהכדור בגבו.

במקביל, הגישו בני הזוג ראולי תביעת פיצויים נגד דימיק על הנזקים שגרם להם. בחודש שעבר הגיש את תשובתו, אותה כתב בעצמו, ללא ייצוג משפטי, ובה הוא תובע מהם 160,000 דולרים לכיסוי הוצאותיו הרפואיות, ועוד 75,000 דולרים על הסבל שעבר. "סיפרתי להם ששוטרים רודפים אחריי, במטרה להרוג אותי", כתב דימיק בתשובתו. "ביקשתי מהם להסתיר אותי כי חששתי לחיי. הצעתי להם כסף, והם הסכימו - וכך נוצר חוזה מחייב". לטענתו, לא השתמש בסכין ולא הפעיל עליהם כל סוג של לחץ להסכים ל"עסקה".

פרקליטם של בני הזוג הגיב לבקשה בביטול. לדבריו, הם מעולם לא הסכימו לדבר, ובכל מקרה ההסכם שדימיק מדבר עליו לא יכול להיחשב למחייב, שכן לא צוין בו סכום כסף ספציפי, ובכל מקרה בני הזוג הרגישו מאוימים בנוכחותו, שכן "ידעו שיש לו סכין והאמינו שיש לו גם אקדח". בכל מקרה, הבהיר, הסכם לא יכול להיחשב לתקף אם כלול בו סעיף לא חוקי - כמו הסתרה של עבריין נמלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully