וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית בבריטניה - "הגדולה זה שנות דור"

כ-2 מיליון מעובדי המגזר הציבורי משביתים בתי ספר, בתי חולים ותחבורה ציבורית במחאה על הרעת תנאי הפנסיה. בינתיים אין פגיעה בטיסות לממלכה. שר האוצר אוסבורן: "השביתה לא תשיג דבר"

בעוד הכותרות הראשיות בישראל התמקדו ביממה האחרונה בהתקפה על שגרירות בריטניה באירן, דווקא בבריטניה נדחק הנושא הצידה, ואת הכותרות הראשיות תופסת מאז אתמול השביתה הכללית שמקיימים היום (רביעי) עובדי המגזר הציבורי בממלכה. העובדים מוחים על הרפורמה האחרונה שערכה הממשלה בקרנות הפנסיה, לנוכח המשבר הכלכלי בו נתונה המדינה. במסגרת הרפורמה, ייאלצו העובדים לעבוד שעות ארוכות יותר ולתרום חלק גדול יותר מהמשכורת החודשית שלהם כדי לקבל את אותה הפנסיה.

מנהיגי האיגודים המקצועיים אמרו ל-BBC כי מדובר בשביתה בהיקף הגדול ביותר בבריטניה זה שנות דור: קרוב לשני מיליון בני אדם לא הלכו היום לעבודה בבתי ספר, בבתי חולים, בבתי המשפט, בתחבורה הציבורית ובמשרדים ממשלתיים, וכ-1,000 הפגנות של עובדים נערכות בערים ברחבי המדינה.

אנשי צוות בית חולים בעיר מנצ'סטר מפגינים נגד קיצוצים שערכה ממשלת בריטניה ביום השביתה הכללית, 30 בנובמבר 2011. רויטרס
עובדים שובתים של בית חולים במנצ'סטר מפגינים היום מחוץ לשעריו/רויטרס

יש לציין כי למרות איומים בנושא, בפועל השביתה כמעט ולא פגעה בעבודתם של שני נמלי התעופה העיקריים של לונדון, הית'רו וגטוויק, ונרשמו עיכובים קלים בלבד בגלל עיצומים של עובדיהם.

הדמות הסופגת את עיקר זעמם של השובתים והמפגינים היא שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, העומד מאחורי הרפורמה המושמצת. אוסבורן לא נשמע הבוקר כאילו בכוונתו להיכנע לדרישות השובתים. "השביתה לא תשיג דבר", אמר הבוקר ל-BBC. "היא לא תשנה כלום, היא רק תחליש את הכלכלה שלנו ואולי תגרום לאובדן מקומות עבודה". הוא יעץ לארגוני העובדים לעבוד בשיתוף פעולה עם הממשלה במקום לשבות, והסביר כי אם לא יינקטו צעדי קיצוץ כואבים, משבר החוב יביא את המדינה ל"פשיטת רגל".

שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, נואם בפרלמנט, 29 בנובמבר 2011. מימין: ראש הממשלה דייוויד קמרון. רויטרס
אוסבורן מגן על הרפורמה, אתמול בנאום בפרלמנט. מימין: ראש הממשלה דייוויד קמרון/רויטרס

באופוזיציה, מנגד, התייצבו לימין השובתים. מנהיג הלייבור, אד מיליבנד, אמר כי "אינני מתכוון לגנות את המורים והאחיות שיצאו לשבות כי הם חשים שהממשלה, המסרבת לכל משא ומתן, הציבה אותם במצב בלתי אפשרי". עם זאת, הוא ציין גם כי הוא חש "סימפטיה עצומה" לכל אותם האזרחים ששגרת חייהם נפגעה בגלל השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully