וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט פסק פיצויים מועטים למתלוננת נגד גלזר

גלעד גרוסמן

30.11.2011 / 13:35

בית המשפט אמנם פסק כי בעלה לשעבר של שרי אריסון יפצה את האישה שהטריד מינית ב-250 אלף שקל, אך מתח ביקורת נוקבת על התנהלותה. בין השאר, בשל כך שהיא ממשיכה להתלבש בבגדים חושפניים

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק היום (רביעי) פיצויים בגובה של כרבע מיליון שקלים לאחות שהוטרדה מינית על ידי עופר גלזר, בזמן שטיפלה בביתו באשתו לשעבר, המיליארדרית שרי אריסון, אחרי שזו עברה ניתוח. גלזר הורשע בביצוע מעשה מגונה באחות בשנת 2003, וריצה מסיבה זו ארבעה חודשי מאסר. בשנת 2006 הגישה האחות תביעה אזרחית נגדו, במסגרתה דרשה פיצויים בגובה חמישה מיליון שקלים. היא טענה בעתירתה שהיא סובלת מנכות נפשית בעקבות מעשיו של גלזר, וכי איבדה את שמחת החיים, מתקשה בקשר עם בעלה וילדיה ואף החליטה לעזוב את הארץ.

עופר גלזר בבית המשפט, אוקטובר 2010. נמרוד סונדרס
עופר גלזר/נמרוד סונדרס

השופט איתן אורנשטיין אמנם פסק במשפט פיצויים בסכום גבוה, אולם דחה את מרבית התביעה, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על התובעת. השופט אורנשטיין קבע כי אין בסיס לטענותיה בדבר הנזקים שנגרמו לה, והוסיף כי ניתן למצוא פגמים נוספים בטענותיה, בין היתר, בטענה שהוכחה כי היא ממשיכה להסתובב בבגדים חושפניים. הוא מתח ביקורת חריפה על כך שלדבריו, התובעת סיפרה שהיא נאנסה ונכלאה על ידי גלזר כדי לשכנע פסיכיאטרים שנגרם לה נזק רב. השופט מתח ביקורת בפסק הדין גם על איגוד מרכזי הסיוע, שהצטרפו לצד התובעת. השופט קרא למרכזי הסיוע לבחור בצורה טובה יותר למי הם מסייעים, וכי תיקים מסוג זה, לטענתו, רק פוגעים בעבודתם.

השופט אורנשטיין ציין בפסק הדין כי "התובעת טענה כי בעקבות מעשי הנתבע נגרמה לה נכות נפשית לצמיתות בשיעור של 40%, וכי כתוצאה מהם, נפגעה פרטיותה, והיא נאלצה לשנות לחלוטין את אורח חייה. כך, לעמדתה, היא אינה יכולה להפגין רגשות כלפי הקרובים אליה לרבות בעלה וילדיה, היא איבדה את שמחת החיים, אינה יכולה לבוא בציבור, ובמיוחד להימצא בקרבת גברים זרים, כמו גם שהיא נמנעת מלחשוף את גופה כמקודם, ואף נאלצה בשל כך לרדת מן הארץ ולהגר לניו-זילנד. עוד נטען, כי היא אינה יכולה לעבוד יותר בעיסוקה כאחות, וכי נפגע לחלוטין כושר השתכרותה. התובעת טענה כי יש להשית על הנתבע פיצויים בסכום ניכר בגין עוגמת הנפש וכאב וסבל שנגרמו לה, וכן טענה שנסיבות המקרה מצדיקות סטייה מההלכה הפסוקה לפיה אין לפסוק פיצויים עונשיים אלא במקרים חריגים. התובעת העמידה את תביעתה על סך של כחמישה מיליון שקלים".

השופט הוסיף כי "לדאבון לב, התובעת בחרה להאדיר, להפריז ולהגזים במצבה ובנזקים שנגרמו לה, וכי 'לא כצעקתה'. בית המשפט אינו מקל ראש ביחס לאישומים בהם הורשע הנתבע, אך יחד עם זאת, אין בהרשעה כדי ליתן לתובעת הכשר לקבל פיצויים מעבר לנזק שנגרם לה בפועל בעקבות האירועים נשוא ההרשעה, וכבר שנו חכמנו: 'בקש מה שאתה צריך לו, ועזוב מה שאין אתה צריך לו'. הוכח, כי אין בסיס לגרסת התובעת באשר לחומרת מצבה הנטען ולנזקים שנגרמו לה. הוגשו לבית המשפט שלל ראיות לרבות תמונות ועדויות חד-משמעיות לפיהן התובעת ממשיכה כמקודם לבוא בקהל, להסתובב בסמוך לגברים זרים, להתלבש במחלצות חושפניות, ואף להתראיין לכלי התקשורת אודות האירועים".

פרקליטו של גלזר, עו"ד נועם רונן, אמר לאחר מתן פסק הדין כי "בית המשפט קבע איך צריכות להתנהל תביעות כאלה ולא כפי שעשתה זאת המתלוננת". פרקליטה של התובעת, עו"ד זרי חזן אמר מנגד שבכוונתו ללמוד את פסק הדין ואז להחליט אם להגיש ערעור. "להערכתנו, על פניו יש בפסק הדין המון טעויות משפטיות. נתייעץ עם התובעת ונחליט כיצד לערער".

מיכל רוזן, מנכ"ל איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית אמרה בתגובה לביקורת שהטיח השופט כי "אנחנו לא עושות הבחנה בין סוגי התקיפה המינית מהן סובלות הנפגעות. מישהי יכולה לעבור מעשה מגונה 'קל' ותהיה לכך השפעה חמורה עליה, ואילו אחרת יכולה לעבור אונס ותמצא דרך להתמודד עם זה. השופט נפל לסטריאוטיפים, ועשה הערכה מוטעית של הנזק שיכול להיגרם מהטרדה מינית במקום העבודה". בהודעה מפורטת שהוציא האיגוד נאמר כי "בהחלטתו הכיר בית המשפט באופן חלקי בנזקים הנפשיים שנגרמו לתובעת, לכאב ולסבל שנגרמו לה. לצערנו, לא ניתן ביטוי ליתר הנזקים שגוררת עמה ההטרדה המינית. ההחלטה מהיום מלמדת על חוסר הפנמה של מאפייני ההטרדה המינית, השלכותיה והנזקים הרבים שהיא גוררת במישור הכלכלי, החברתי והאישי. יש לזכור שמעטות הן הנפגעות שאוזרות אומץ ומתלוננות על ההטרדה שעברו. מי שבוחרת לצאת ולהתלונן משלמת מחיר קשה, ואת זה בית המשפט לא לקח בחשבון".

עוד בנושא
ארגוני נשים מצטרפים לתביעה נגד עופר גלזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully