וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרידור: "ההתבטאויות על אירן גורמות נזק"

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.11.2011 / 8:25

האזהרה החד-משמעית של ראש המוסד לשעבר לפיה תקיפה באירן תגרור את המזרח התיכון למלחמה אזורית, גרמה לסערה בקרב שרי נתניהו. בני בגין: "דבריו של דגן מצערים"

שרים בכירים בממשלה נגד ראש המוסד לשעבר מאיר דגן: סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין דן מרידור, קרא הבוקר (רביעי) להפסיק את ההתבטאויות הציבוריות בעניין פעולה צבאית באירן. לטענת השר מרידור, "ההתבטאויות גורמות נזק ואת הדיון ראוי לקיים במקומות המיועדים לכך". מרידור אמר את הדברים לאחר שבראיון לתוכנית "עובדה" הזהיר דגן כי תקיפה ישראלית באירן תגרור את המזרח התיכון למלחמה אזורית.

השר בני בגין תקף את דגן. בגין אמר אמש כי "דבריו של מר דגן מצערים בהתנערותם מן האחריות המחייבת את כולנו. הודעותיו מהוות דברי עידוד לאירן במימוש תכוניותיה להשגת נשק גרעיני". עוד קודם לראיון בתוכנית "עובדה", התייחס אלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל, להתנגדותו הפומבית של דגן לתקיפה באירן, ואמר: "מה שנאמר בפורומים סגורים ומקצועיים ראוי שיישאר שם, ומי שהיה מעורב בהם - שיגזור על עצמו שתיקה".

בקטע מהראיון ששודר אמש, הוסיף דגן כי "השאלה מה היא קורה יום אחר כך ומה המחירים שייגבו מאיתנו יום אחר כך".

בתגובה לדברים שאמר בעבר שר הביטחון אהוד ברק לפיהם תקיפה אירנית בישראל תגבה את חייהם של כ-500 בני אדם ולא יותר מכך, אמר דגן כי "יהיו הרבה יותר. אני חייב להניח שרמת ההרס, רמת שיתוק החיים הנורמלים בישראל, היכולת לקיים חיים סדירים לאורך זמן, המחירים שייגבו מאיתנו בחיי אדם - יהיו יותר גבוהים".

דגן התייחס גם לדברים שאמר ברק בראיון לרשת PBS לפיהם אם הוא היה אירני גם הוא היה רוצה לפתח פצצה גרעינית. "אם הייתי אירני לא הייתי מפתח פצצה גרעינית", אמר דגן. יצויין כי את הדברים אמר שר הביטחון ברק בתגובה לשאלת הכתב.

דגן גם הדף את הביקורת נגדו ואת הניסיונות להשתיק את הביקורת שהשמיע: "לא שר הביטחון, לא ראש הממשלה, לא שר האוצר, שאני מכבד את כולם, ימנעו ממני להביע דעתי. אנחנו לא חיים במדינה לא-דמוקרטית - ובמדינה דמוקרטית גם לאנשים כמוני יש זכות להביע דעתם".

עוד באותו נושא
דגן: אם ישראל תתקוף באירן - היא תיגרר למלחמה אזורית

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully