וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

64 לכ"ט בנובמבר: גולדה מאיר קמה לתחייה בירושלים

מאות אורחים מכובדים עלו לרגל לירושלים, לשחזר את המעמד ההיסטורי ההוא שהתקיים לפני 64 שנים. נתן שרנסקי התרגש והתבלבל בנאום, דני דנון תקף את הפלסטינים, ועינת שרוף כבשה את הבמה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בכ"ט בנובמבר 1947, לפני 64 שנים בדיוק, קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה היסטורית לסיום המנדט הבריטי בארץ ישראל, ועל חלוקתה לשתי מדינות – יהודית וערבית - ואתמול (שלישי), ברחבת בניין ההסתדרות הציונית בירושלים, בדיוק 64 שנים אחרי, נערכה חגיגה היסטורית לשחזור היום ההוא, שסימל את לידתה של המדינה החדשה.

חברי כנסת ואורחים רבים עלו לרגל לבירה, לציין את התאריך ההיסטורי. ההחלטה, כזכור, התקבלה ביישוב היהודי בשמחה רבה, בחגיגות ובריקודים, אחרי שעות של חרדה אל מול מקלטי הרדיו והאזנה להצבעה הגורלית. אתמול, כמו אז, ההתרגשות ניכרה בפנים ובקולם של רבים – למשל, נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, שטעה מעט בספירת השנים שחלפו. אורח מכובד נוסף, אברהם דובדבני, יו"ר ההסתדרות הציונית, נשא נאום מרגש, אותו הקדיש לניצולי השואה. חבר הכנסת דני דנון מהליכוד, בחר דווקא לקשור בין התאריך ההיסטורי לכספי המסים של הרשות הפלסטינית.

ולצד הנאומים והרמות הכוסית, גם חגיגות השמחה שוחזרו במלואן, על ידי שחקנים שגילמו את ראשי היישוב היהודי של 1947, ועטו, בין היתר, את דמותם של ראש הממשלה לשעבר, גולדה מאיר, ושל והרבנים הראשיים דאז. לפינוק אחרון, הקהל נהנה ממופע של כוהנת השירה בציבור, עינת שרוף.

עוד בנושא
הצעת חוק: כ"ט בנובמבר - "יום הציונות הלאומי"
דעה: חוק כ"ט בנובמבר - חג של שני העמים

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully