וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: "אהיה אויב מר לכל ניסיון לפגוע בעצמאות העליון"

גלעד גרוסמן

29.11.2011 / 17:20

"אסור לפגוע בבית המשפט העליון ובמערכת המשפט. לא יהיה כדבר הזה" - כך אמר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בהתייחסות ראשונה לשורת הצעות החוק המגבילות את בית המשפט

"אני מבטיח לכם שכל אימת שייעשה ניסיון לפגוע בעצמאות העליון, ימצאו בי, היועץ המשפטי לממשלה, אויב מר ועיקש. לא יהיה כדבר הזה" - כך אמר היום (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במהלך ההשתלמות השנתית של הפרקליטים בפרקליטות המדינה שנערכה באילת.

"בית המשפט שלנו הוא בית משפט לתפארת", אמר וינשטיין, "שבמשך שנות דור עיצב עצמו כשומר אמיץ ונוקשה לשלטון החוק ולזכויות האזרח. אסור לפגוע בבית המשפט העליון ובמערכת המשפט. זו הדמוקרטיה שבה אנו רוצים לחיות. בארץ אחרת ובשיטת משפט אחרת איננו חפצים להיות".

וינשטיין התייחס להצעה לקיים שימוע לשופטים המועמדים לבית המשפט העליון ואמר: "כשהגיע הדבר לידיעתי, התקשרתי מיד לראש הממשלה ואמרתי לו שהצעת חוק כזו לא תעבור. היא צריכה להיות מסולקת עכשיו ולאלתר. אמרתי לו שאינני מוכן שעל שמי יופיע חוק כזה, וגם לא על שמו. הוא השיב לי: 'מיניה וביה, אל תהיה מוטרד, החוק לא יופיע על שמך ולא על שמי, הוא יירד מיד מסדר היום הציבורי' וכך היה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים בכנס ואמר כי "אנחנו נגן על סמכויות בית המשפט". נתניהו הוסיף כי "היה רעיון לשימוע לשופטים - נגנז. יש שופטים בירושלים ותמיד יהיו, בטח במשמרת שלי. העיקרון של הפרדת הרשויות ורשויות עצמאיות חייב להישאר, ואנחנו נשמור על זה מכל משמר".

פרקליט המדינה, משה לדור, אמר בכנס כי "כולנו שומעים קולות, רעיונות והצעות שצריכים לגרום לכולנו להרים גבה ואמורים להדאיג את כולנו". גם שר המשפטים, יעקב נאמן, דיבר בכנס ואמר כי "אני רואה בפרקליטות את סיירת המטכ"ל של אכיפת המשפט והצדק".

עוד באותו בנושא:
נתניהו הורה לגנוז את ההצעה לערוך שימוע לשופטים
הממשלה תומכת: ישונה הרכב הוועדה למינוי שופטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully