וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חמאס פועל להשגת יכולות רקטיות חדשות

פנחס וולף

29.11.2011 / 8:58

בתדריך ביטחוני שנתן ראש חטיבת המחקר באמ"ן לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת , נטען כי פיתוחים חדשים של חמאס יאפשרו טווח רקטות רחב. עוד נטען כי אירן לא תיסוג מתוכנית הגרעין שלה

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תת-אלוף איתי ברון, אמר אתמול (שני) בתדריך ביטחוני שהעניק לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי חמאס פועל להשגת יכולות רקטיות חדשות. משמעות הדבר היא שכאשר יסיים חמאס את פיתוח הרקטות, אלו יוכלו להגיע לטווח של עשרות קילומטרים.

"ארגון חמאס שואף לרגיעה", אמר ברון לחברי הכנסת, "אבל הוא מאותגר על ידי הפלגים הפלסטיניים שיכולת ההרתעה שלו עליהם הולכת ונשחקת. הארגון רגיש לטלטלה שעוברת סוריה ונערך לפינוי מפקדותיו בדמשק. יחד עם זאת, חמאס ממשיך להתעצם".

תת-אלוף ברון העריך כי לחמאס אכן יש ממה לחשוש, משום שלדידו ימיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ספורים. "להערכתנו אסד יסיים בכל מקרה את תפקידו. הלחץ עליו הולך וגובר ומספר ההרוגים גדל מדי חודש. בשבועות האחרונים עומד מספר ההרוגים מדי שבוע על בין 200-300 הרוגים". יחד עם זאת, הוא לא נקט במועד הצפוי לסיום תפקידו של הנשיא.

לדברי ברון, אגף המודיעין איננו משתמש במושג "האביב הערבי", כי אם "הטלטלה שעובר המזרח התיכון". עוד הוסיף כי "ככלל, במדינות המזרח התיכון ישנה מגמה של הצטיידות בטילי קרקע-קרקע, רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים". כמו כן, טען כי כמות מסוימת של אמצעי לחימה מוברחת מלוב לרצועת עזה.

בהתייחס לפיצוץ שארע במתקן הגרעין באירן, גרס ראש חטיבת המחקר כי "בכוחו של הפיצוץ לעכב או להפסיק את המשך הפיתוח במרכז הלה. עם זאת, לאירן מרכזי פיתוח נוספים מלבדו". עוד הוסיף כי להערכתו, הרפובליקה האיסלמית לא תיסוג מתוכניתה הגרעינית, וזאת חרף דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומצבה הכלכלי הרעוע. "האינפלציה באירן מאמירה, והכלכלה נמצאת במיתון עמוק. מצד אחד מפגינה אירן מדיניות של סובסידיה, ומנגד, מחירי הנפט מוסיפים לעלות".

עוד באותו נושא
משעל: "האיומים של נתניהו לא מפחידים אותנו"
נתניהו: "שוקלים להשיב את כספי המסים לרשות"

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully