וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: למרות המחלוקות כספי הרשות יופשרו

טל שלו, כתבתנו המדינית

29.11.2011 / 0:00

על רקע התנגדותו הנחרצת של ליברמן ודיון ארוך בנושא, גורמים מדיניים העריכו כי כספי המסים של הפלסטינים, שישראל הקפיאה לאחר הפנייה לאו"ם, ישוחררו בקרוב. "אף אחד לא עושה פה טובה"

למרות התנגדות שר החוץ, אביגדור ליברמן, צפויה ישראל לשחרר את כספי המסים של הרשות הפלסטינית כבר השבוע; גורמים מדיניים העריכו אמש (שני) בשיחה עם וואלה! חדשות כי הכספים, שישראל החליטה על הקפאתם אחרי קבלת הפלסטינים כחברה באונסק"ו, ישוחררו עד ה-1 בדצמבר, המועד הבא של תשלום המשכורות ברשות הפלסטינית. ההחלטה על שחרור הכספים, עליה הודיע היום ראש הממשלה בישיבת ועדת חוץ וביטחון, דרושה את אישור הממשלה, הקבינט או השמינייה, אך גורם בסביבת ראש הממשלה העריך הערב כי "לראש הממשלה יש רוב בכל פורום בו יבחר להעביר את ההחלטה – בין אם בשמינייה ובין אם בקבינט".

"אף אחד לא עושה פה טובה לאף אחד – אלה כספים ששומרים על הביטחון הישראלי, ומשמשים לשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון הפלסטיניים", אמר גורם מדיני. לפי ההערכה, גם שר האוצר יובל שטייניץ, שהתנגד בעבר לשחרור הכספים, צפוי להסיר התנגדותו, וכך גם שרים אחרים בשמינייה – בני בגין, בוגי יעלון, דן מרידור ואלי ישי לא יתנגדו למהלך.

"ראש הממשלה הוא שקובע"

בימים האחרונים גברו הלחצים הבינלאומיים על ישראל להפסיק את הקפאת כספי המסים של הרשות, עליה החליט פורום שרי השמינייה בחודש שעבר, בתגובה לקבלת הפלסטינים כחברים באונסק"ו. מדובר בכ-100 מיליון דולר מכספי הרשות הפלסטינית, אותם גובה ישראל ומעבירה לרשות במסגרת ההסכמים הכלכליים בין הצדדים. הכספים משמשים לתשלום משכורות לאנשי מנגנוני הביטחון של הרשות.

במהלך החודש האחרון הנושא נידון שוב בקבינט ובשמינייה, אך בדיון האחרון שהתקיים בנושא בשבוע שעבר, הוחלט לא להפשיר את הכספים עד אחרי פגישת אבו מאזן-וחאלד משעל ביום חמישי שעבר. "אנו רואים שהשיחות עם החמאס הם מהלך טקטי שאין לו תוצאות קונקרטיות", אמר היום נתניהו בוועדת החוץ והביטחון, והודיע כי לאור הרגיעה במאמצי הפלסטינים בקהילה הבינלאומית, ישראל שוקלת להשיב את הכספים, בכפוף להחלטת ממשלה.

שר החוץ אביגדור ליברמן, אמנם הבהיר אתמול כי סיעתו תתנגד בתוקף לשחרור הכספים ואמר בישיבת סיעת ישראל ביתנו כי "נעשה הכל כדי שהכסף לא יעבור", אך הבהיר כי מפלגתו לא תפרוש מהממשלה או תייצר משבר על רקע נושא זה. גורמים מדיניים העריכו הערב כי התנגדותו של ליברמן חסרת משמעות. "יש ראש ממשלה והוא זה שקובע מה קורה", אמרו, "כבר בישיבת הקבינט האחרונה בנושא היה לראש הממשלה רוב".

שר הביטחון, אהוד ברק, התריע כבר עם קבלת ההחלטה על ההקפאה כי הצעד פוגע באינטרס הישראלי, ויחד איתו מערכת הביטחון כולה, ובישיבת הסיעה אתמול גיבה את נתניהו ותקף את ליברמן. "אלו כספים ששייכים לפלסטינים, הם נאספים על ידינו והם חלק מהתרומה ליציבות של מה שקורה ברשות בכלל ובשירותי הביטחון שלהם בפרט", אמר ברק.

עוד באותו נושא:
ליברמן נגד נתניהו: העברת הכסף לרשות - עידוד לרצח
נתניהו: "שוקלים להשיב את כספי המסים לרשות"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully