וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע האיומים: בישראל יתרגלו פיגוע רדיולוגי

29.11.2011 / 0:03

ארגוני הטרור מנסים להשיג נשק בלתי קונבנציונלי מהמשטרים המתערערים בסוריה ובפקיסטן, ובישראל יתרגלו את היערכות העורף, בשני תרגילים - נגד פיגוע רדיולוגי, ונגד פיגוע ביולוגי

ארגוני הטרור מתחמשים, ובישראל נערכים לתרחישי אימה: ב-18 לינואר, ולראשונה בארץ, יתרגל משרד הביטחון וכן יתר משרדי הממשלה ומערכות הבריאות פיגוע "רדיולוגי" בחיפה, במהלכו יתורגל תרחיש של פיצוץ "מלוכלך" של ארגון טרור נגד אזרחים, תוך שימוש בחומר רדיואקטיבי. זאת במסגרת תרגיל "ענן שחור", שיגרור אחריו גם סגירה של שורת צירים בעיר. התרגיל נערך על רקע המאמצים ההולכים וגוברים באחרונה של ארגוני הטרור באזור להשיג נשק קונבנציונלי, המעודדים באינטרנט ניסיונות השתלטות על נשק שכזה, במדינות בהן המשטרים מתערערים או כבר מעורערים – דוגמת סוריה, לוב ופקיסטן.

לא רק בישראל נערכים לסכנה, גם בסוריה: בשל המהומות במדינה, צבא סוריה תגבר האבטחה במקומות האסטרטגיים, בהם נמצאים אמצעי לחימה מתקדמים וחמושים, המהווים סכנה אזורית – כך אישר גורם ביטחוני. כמו כן, העריך הגורם כי לא מן הנמנע שנשיא סוריה, בשאר אסד, הנאבק בימים אלו על שרידות משטרו, ינסה להסיט את תשומת הלב העולמית באמצעות התקפת טילים על ישראל. "אף אחד לא יכלו לפסול את האפשרות שהוא ינסה למות כגיבור שיתקוף, ולכן צה"ל צריך להיות ערוך גם לתרחישים שנראים בדיוניים, בדיוק כמו שאף אחד לא היה מאמין שבשנה אחת ייפול משטרו של מובארק או קדאפי".

אך זהו לא התרגיל היחידי שיבחן את כוחות הביטחון; כבר מחר (רביעי) יקיים משרד הביטחון במחוז הצפון תרגיל "להבה כתומה 6", במהלכו יתרגלו הממשלה ומערכת הבריאות באזור את תפקודם באירוע ביולוגי. למרבה המזל, בישראל טרם התרחש פיגוע מסוג כזה, אולם בעבר כן נרשמו ניסיונות כאלה, מצד ארגוני טרור פלסטינים. אחד האירועים התרחש בפיגוע הזכור במלון פארק בנתניה, בו נהרגו 30 ישראלים, אז התכוונו המחבלים להשתמש בציאניד בתוך המלון, אך הרעיון לא צלח. במספר מקרים אחרים, בפיגועי התאבדות באינתיפאדה השנייה, טבלו מחבלים מתאבדים כדוריות גומי בהן השתמשו במטען הנפץ, בחומר הדברה, במטרה להגביר את מספר האבדות.

עוד בנושא
צפו: פיקוד העורף מתרגל נפילת טילים בגוש דן
נערכים לארמגדון: בדימונה מתרגלים דליפה גרעינית
הסורים הגבירו את האבטחה על מתקנים רגישים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully