וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לתקרית? דיון בכנסת - "ירדן היא פלסטין"

פנחס וולף

28.11.2011 / 20:23

ועדת החוץ והביטחון תדון בהצעה לסדר של ח"כ אלדד, שנדחית כבר במשך שנתיים וחצי מחשש שתוביל לתקרית דיפלומטית עם ירדן. "ירדן עשויה להפוך למדינת הלאום הפלסטינית כבר מחר", אמר אלדד

לקראת תקרית דיפלומטית נוספת עם ירדן? ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תדון מחר (שלישי) בהצעה לסדר של ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בנושא "ירדן היא פלסטין". כך נודע לוואלה! חדשות. עוד התברר כי הוועדה ניסתה להסתיר את הדיון בנושא, והוא צוין תחת הכותרת "דיון בהצעות לסדר". לפני כשנתיים וחצי, יזם ח"כ אלדד את הדיון בנושא במליאת הכנסת, ואמירותיו בנושא גררו תגובה זועמת של ירדן. בנקודה זו לא הסתיים הדיון, וברוב של 53 חברי כנסת מול תשעה, מליאת הכנסת החליטה להעביר את הנושא להמשך דיון בוועדת החוץ והביטחון. בין היתר, תמכו בהמשך הדיון בוועדה שרים וחברי כנסת מכלל סיעות הקואליציה, וכן מקדימה.

"למנוע הפיכת ירדן למדינת חמאס"

למרות התמיכה הרחבה במליאה להמשיך את הדיון בוועדת החוץ והביטחון, לטענת אלדד נעשו ניסיונות בלתי חוקיים במשך שנתיים וחצי, של יו"ר הוועדה הקודם, ח"כ צחי הנגבי, ושל הנוכחי, ח"כ שאול מופז, כדי למנוע את הדיון בוועדה. לטענתו, רק לאחר שאיים בהגשת עתירה לבג"ץ, הוא הצליח לגרום לוועדה לקיים את הדיון.

"ירדן עשויה להפוך למדינת הלאום הפלסטינית כבר מחר, וישראל חייבת להכין תכנית מדינית כדי להיות מסוגלת למנוע הפיכת ירדן למדינת חמאס ולהוציא מתוק מעז על ידי הצבת אלטרנטיבה להקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ", אמר הערב אלדד, וציין כי "הדיון בתכנית המדינית הזו כאלטרנטיבה מדינית יחידה כמעט לתכנית 'שתי מדינות לשני עמים', הוא דחוף ביותר על רקע הזעזועים האדירים העוברים על מדינות ערב". עוד אמר אלדד כי "אסור שהחשש מפני פגיעה אפשרית במלך עבדאללה, שטרח בימים האחרונים לגשר בין הפתח לחמאס, ימנע ממדינת ישראל לדאוג לאינטרסים החיוניים שלה".

מוועדת חוץ וביטחון נמסר בתגובה כי כל הנתונים נכונים. גורמים בוועדה אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "ההחלטה להימנע לקיים דיון בנושא הייתה מתוך שיקול שבעצם הדיון יש רגישות רבה מול ירדן ולכן יושבי ראש הוועדה נמנעו מלעסוק בנושא".

עוד באותו נושא:
פרס בא לירדן לביקור פתע ונפגש עם המלך עבדאללה
ירדן ומצרים לחצו - נתניהו דחה הריסת גשר בהר הבית
אבו מאזן למלך ירדן: הפסקת הבנייה - תנאי לשיחות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully