וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון מדאיג בצה"ל: עד 2020 ירד שיעור הגיוס ל-40%

פנחס וולף

27.11.2011 / 12:32

בעוד פחות מעשור ישרתו בצה"ל פחות מ-50% מהציבור הישראלי, כך מדווח ראש חטיבת כוח אדם בצה"ל. מופז מיהר להזהיר: " אנו נידרש לצבא חזק ומרתיע נוכח השינויים באזור - במצרים ובסוריה"

בעוד שמונה שנים 60% מהציבור הישראלי לא יתגייס לצה"ל, כך מסר היום (ראשון) ראש חטיבת כוח אדם בצה"ל, תת-אלוף אמיר רוגובסקי, במהלך ביקור של חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר. בין מי שאינם מתגייסים נכללים הן הפלחים באוכלוסייה אשר רשאים לכך על פי חוק: חרדים, ערבים, בעלי פרופיל נמוך ומשתמטים משירות. על פי הנתונים הללו, כיום עומד השיעור מהציבור שאינו מתגייס על כ-50%.

"זהו נתון רע מאוד. אנחנו הולכים לבחון את הסוגיה כדי שאחוז המשרתים ילך ויעלה, כך שחלוקת הנטל תיעשה שוויונית יותר", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה). עם זאת, הוסיף כי "צריך לציין כי מבין המתגייסים יש מוטיבציה גבוהה לשירות משמעותי, בדגש על היחידות הלוחמות".

בהמשך דבריו, התייחס מופז להשלכות הנתונים שהוצגו בפניו נוכח המהומות המתרחשות בחודשים האחרונים במדינות ערב, לרבות סוריה ומצרים. "אנו נידרש לצבא חזק ומרתיע, בוודאי לאור השינויים באזור - במצרים ובסוריה - וצה"ל יידרש להיות גוף לוחם וחזק, והדגש הוא על איכות כוח האדם", אמר. במקביל, דיבר ח"כ מאיר שטרית (קדימה), על הצורך לחוקק חוק שיחייב גיוס לצבא לכל. לדבריו, "הדבר לא יתוקן אלא בחקיקה, כשהחרדים לא יחזיקו את הממשלה בגרון. התירוץ של 'תורתו אומנותו' לא מקובל עלי".

בהמשך לדבריו של שטרית, העלה רוגובסקי בפני ועדת החוץ והביטחון נתון מעניין נוסף לגבי אחוז המתגייסים החרדים לצה"ל. לדבריו, ישנה עלייה מתמדת באחוז החרדים המתגייסים לצה"ל, וכי נכון להיום משרתים כ-1,200 חרדים. הוא הוסיף כי ההערכה היא שבשלב מסוים המספר יכפיל את עצמו.

עוד בנושא:
נתוני אכ"א: אילו ערים מובילות בגיוס לצה"ל?
צה"ל: כל אזרח שני לא מתגייס או מסיים שירות
צה"ל: שיעור הגיוס במחוז ת"א - הנמוך בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully