וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: שיעור הגיוס במחוז ת"א - הנמוך בישראל

רמי שני ויהושע בריינר

9.11.2010 / 13:03

לפי נתונים שהציג בכיר באכ"א בכנס שדרות לחברה, אחד מכל שלושה צעירים בתל אביב אינו מתגייס לצבא. עיריית ת"א: "לנו יש נתונים אחרים, לפיהם 92% מבוגרי ביה"ס בעיר מתגייסים לצה"ל"

תל אביב שוב על הכוונת של צה"ל: ראש חטיבת התכנון באכ"א, תת אלוף אמיר רוגובסקי, חשף היום (שלישי) כי שיעור הגיוס בתל אביב לצה"ל הוא הנמוך ביותר בישראל ועומד על 62%. רוגובסקי אמר את הדברים במסגרת דיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שנערך בכנס שדרות לחברה, המתקיים במכללת ספיר. נתון נוסף שהוצג לחברי הכנסת הוא כי רק 31% מבין המתגייסים תושבי תל אביב מצטרפים למקצועות הלחימה בצה"ל. לדברי ראש חטיבת התכנון, הפער בולט במיוחד על רקע שיעור המצטרפים למסלול קצונה מבין החיילים המתגוררים בפריפריה.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי "הנתונים שבידנו והגיעו גם הם מצה"ל ישירות - שונים לגמרי. על פי הנתונים - 92% מבוגרי בתי הספר העירוניים מתגייסים לשירות בצה"ל ומתוכם 90% מסיימים שירות מלא. שליש מהמתגייסים מבתי הספר העירוניים מגיעים ליחידות קרביות ושליש נוסף לקצונה יעודית ותפקידי איכות. בנוסף, תל אביב היא העיר בה גר המספר הגבוה ביותר של קצינים בשירות קבע – 1,496". מהעירייה נמסר עוד כי "אנחנו מאוד גאים בנתונים הללו. הנתונים שאתם מתייחסים אליהם כוללים בתי ספר מקצועיים, שמשום מרכזיותה הגיאוגרפי של תל אביב נמצאים בעיר, אבל משרתים את כל אוכלוסיית גוש-דן".

בשנת 2020 רבע מהנוער לא יתגייס

להערכת אגף כוח האדם בצה"ל, רבע מכלל בני הנוער לא יתגייסו לצה"ל בשנת 2020. רוגובסקי הציג בפני הועדה נתון המלמד כי הסיבה המרכזית לאי גיוס בשנה האחרונה היה הנימוק "תורתו אומנותו", המשמש צעירים חרדים לקבלת פטור משירות צבאי.

חברי הכנסת למדו עוד כי 66% מבני הנוער בעלי רישום פלילי במשטרה מתגייסים לשירות צבאי וכי רק בני נוער בעלי עבר פלילי הכולל עבירות קשות (אלימות, מין) אינם מתגייסים.

יו"ר האגודה למען החייל, תא"ל (במיל') אביגדור קהלני התייחס לנתונים ואמר כי אסור שתל אביב תיפול באחוז אחד מיתר היישובים בארץ. "על עיריית תל אביב לעשות הכל על מנת להביא לשינוי בנתונים ולבדוק מדוע אחוז הגיוס הוא נמוך", אמר קהלני, "ייתכן ואין מספיק שיעורי אזרחות, היסטוריה או חינוך לאהבת המולדת בבתי הספר, דברים שגורמים להגברת הגיוס. על ראש העיר לכנס את המנהלים על מנת לבדוק את הנושא".

הפורום לשוויון בנטל מסר בתגובה לנתוני הגיוס כי "אנחנו מקווים שגם היועץ המשפטי לממשלה קורא את הנתונים ואולי יחליט לפתוח מחדש את תיקי החקירה נגד העמותות המעודדות השתמטות. השאלה - איך הפכנו להיות חברה שבה כ"כ מעט מכירים בערך השירות, היא השאלה הגורלית ביותר כיום לעם ישראל. אנחנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להקים בדחיפות צוות חירום, שיבנה תוכנית שבה תוך 5 שנים יחזרו אחוזי הגיוס ל-85%. המפתח לכך: ביטול חוק טל ועידוד ערכי וכספי לכל משרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully