וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "איש הסילון" לצד מטוסי סילון בשמי האלפים

הפעלולן האווירי השוויצרי איב רוסי, שכבר חצה את תעלת לה-מאנש והגרנד קניון, ממשיך להדהים את עולם התעופה עם חליפת הטיסה העתידנית שלו. במבנה עם שני מטוסי סילון, הוא השתלב מצוין

איב רוסי, הפעלולן השוויצרי המוכר בכינוי "איש הסילון" (Jetman), פירסם בסוף השבוע סרטון עוצר נשימה נוסף, בו מתועד הפעלול האחרון שביצע ביום שישי עם חליפת הטיסה שלו: טיסה מעל רכס הרי האלפים, במפגן אווירי משותף עם שני מטוסי סילון, שנמשך 5 דקות ו-40 שניות.

רוסי בן ה-52, שהטיס מטוסי קרב בחיל האוויר השוויצרי במשך 17 שנה, התפרסם לראשונה ב-2006 כשהיה האדם הראשון בהיסטוריה לטוס בחליפת טיסה ממונעת סילון. מוקדם יותר השנה עלה לכותרות כשחצה בעזרת החליפה שלו את הגרנד קניון בארצות הברית. ב-2008 חצה בטיסה את תעלת לה-מאנש בין בריטניה לצרפת. החצייה, שארכה 13 דקות, הועברה בשידור חי ל-165 מדינות. שנה לאחר מכן, נכשל בניסיון לחצות בטיסה את הים התיכון מאפריקה לאירופה, כשמזג אוויר סוער אילץ אותו לסיים את המסע בשחייה.

חליפת הטיסה של רוסי, שפותחה במשך 10 שנים, היא כבר האבטיפוס ה-15, וממשיכה להשתנות מטיסה לטיסה. החליפה הנוכחית שוקלת 52 קילוגרמים, מוטת הכנפיים שלה היא שני מטרים, וארבעת מנועיה מסייעים לה לפתח מהירות המגיעה ל-200 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully