וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום שישי השחור" בארה"ב: טוסטרים וניסיונות רצח

קדחת הקניות המסורתית נפתחה בתקריות אלימות, כשאמריקנים נלהבים-מדי התנפלו על רשתות המרכולים ותקפו זה את זה בגז מדמיע ובסכינים. השוטרים לא התביישו לשלוף את אקדחי ההלם

באופן מסורתי, גם השנה, "יום שישי השחור" - מבצע ההנחות שלמחרת חג ההודיה, הפותח את עונת הקניות לקראת חג המולד, גבה נפגעים במהלך כמה תקריות אלימות.

אמריקנים רבים התנפלו על החנויות, שחלקן פתחו את שעריהן לציבור כבר ביום חמישי בלילה. מחוץ לרשתות הגדולות התקהלו רבים ממפגיני תנועת Occupy Wall Street, אך נדמה שדרישתם לצדק חברתי התגמדה מול דרישתם של הצרכנים לטוסטר במחיר מבצע - שני דולרים בלבד, למשל, או להנחות ענק על מכשיר משחקי הווידאו היוקרתי, האקס-בוקס של מיקרוסופט.

כלי תקשורת בקליפורניה דיווח אמש (שישי) כי צרכנית נלהבת מדי ריססה את חברתה שעמדה בתור באחת מחנויות המרכולים וולמארט, בניסיון לשים את ידה על מכשיר אקס-בוקס. לפחות עשרים קונים אחרים נפגעו בתקרית האלימה. אנשי ביטחון סיפרו כי האישה, כבת 30, התנפלה על צוות החנות שעה שהמוכרים פרקו ארגזים, ואמרו כי היא "ריססה בתרסיס פלפל קבוצה של אנשים כדי להשיג יתרון עליהם". לא ברור אם האישה הצליחה, בסופו של דבר, לרכוש את הצעצוע המיוחל, שכן היא נמלטה מהחנות, ועדיין מתנהל מצוד אחריה.

(צפו בקונים מסתערים על סניף וולמארט)

בתקרית "יום שישי" אחרת, שוטרים שהועסקו מחוץ לשעות עבודתם כשומרים בסניף וולמארט בצפון קרוליינה, השתמשו בתרסיס פלפל "על מנת לרסן קונים עצבניים", טרם פתיחת החנות בשעה חצות. האווירה הרעשנית במקום התגברה כשהעובדים החלו מוצרי אלקטרוניקה מהארגזים. כשהלקוחות ניסו לחטוף מוצרים לפני זמן המכירה שהוקצה להם, השוטרים לא היססו להשתמש בכלי הנשק שנודע לשמצה, עצרו לחקירה אדם אחד, וגם השתמשו באקדח הלם-חשמלי נגד קונה אחר. בתקרית נוספת, נדקר אדם שעמד מחוץ לחנות הכלבו מייסיז בסקרמנטו, ונמסר כי קודם לכן הפצוע היה "מעורב בוויכוח עם אדם שעמד בתור לחנות".

בתקרית נוספת – אף היא בסניף של רשת וולמארט בקליפורניה – אדם נורה במגרש החנייה של אחד מסניפי ענקית המרכולים, ככל הנראה על ידי שודדים שארבו לו. הוא נפצע פצעים קשים, אך דווח כי מצבו יציב. הוא נורה אחרי שסיים מסע הקניות בחנות, ויצא לעבר רכבו שחנה בחוץ, אז הותקף על ידי השודדים. אחד מהחשודים בירי נעצר. דוברים של רשת וולמארט מסרו בתגובה לירי כי מדובר ב"מעשה חסר-טעם של אלימות. מחשבותינו ותפילותינו נתונות ללקוח ולמשפחתו בזמנים קשים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully