וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נערכת לעוד "הפגנת מיליון" בכיכר תחריר

ניר יהב

25.11.2011 / 9:12

אחרי שהוחלט להושיב את ד"ר כמאל גנזורי על כס ראשות הממשלה במצרים, עדיין נשמעים קולות להדחת המועצה הצבאית העליונה. תנועת "האחים המוסלמים" התנגדה למינוי אל-בראדעי

יממה לאחר שהמועצה הצבאית העליונה הטילה על ראש ממשלת מצרים לשעבר, ד"ר כמאל גנזורי, להקים "ממשלת חירום לאומית", צפויה להיערך אחר הצהריים (שישי) "הפגנת מיליון" נוספת בכיכר תחריר, שבה יקראו המפגינים להדיח את המועצה הצבאית העליונה. למרות שביממה האחרונה נשמר באופן יחסי השקט באזור כיכר תחריר, המארגנים מצפים למאות אלפי בני אדם שישתתפו בהפגנה.

מהומות בכיכר תחריר, קהיר, 23 בנובמבר 2011. רויטרס
חוזרים להפגנות בכיכר תחריר/רויטרס

בתוך כך, העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח הבוקר כי המועצה הצבאית העליונה התכוונה דווקא למנות לתפקיד ראש הממשלה את ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר מוחמד אל-בראדעי או את מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא. על פי הדיווח, הנסמך על מקורות בכירים, אל-בראדעי הבהיר כי הוא מוכן לקבל את התפקיד רק אם יוענקו לו סמכויות מלאות בהרכבת הממשלה, וכן בניהול הכלכלה והביטחון באופן שלמועצה העליונה תהיינה פחות סמכויות. על פי הדיווח, תנועת 'האחים המוסלמים' התנגדה למינוי אל-בראדעי.

עוד דווח כי עמרו מוסא הסכים להתמנות לראש הממשלה אולם גם הוא דרש סמכויות נרחבות. "מוסא אמר לאחד מחברי המועצה הצבאית העליונה 'אין שום תוחלת לממשלה מבלי לתת לה סמכויות לממש את כל מטרות המהפכה'", נמסר. בסופו של דבר הוחלט למנות את גנזורי לתפקיד כמועמד של פשרה בין כל הפלגים הפוליטים במדינה. הודעה רשמית בדבר מינויו צפויה להתפרסם בהמשך היום.

ד"ר כמאל גנזורי, בן 77, כיהן כראש הממשלה בין השנים 96' ל-99' והוא דוקטור בכלכלה מטעם אוניברסיטת מישיגן האמריקאית. בשנת 99' הוא פוטר בזעם על ידי מובארק. מאז המהפכה, שהביאה להדחתו של מובארק, שמר גנזורי על שתיקה ולא התבטא בנושא. הוא לא התראיין ולא אמר מהן הסיבות שהביאו למחלוקות החריפות בינו לבין מובארק.

עד כה נהרגו כ-40 בני אדם בהפגנות המתקיימות בכיכר תחריר נגד המועצה הצבאית העליונה. משרד הבריאות המצרי הודיע כי מניין ההרוגים הרשמי בעימותים עומד על 32 ומספר הפצועים על 871, אולם לפי נתוני גורמי רפואה במדינה, המספרים גבוהים יותר. שר הבריאות המצרי, ד"ר עמר חלמי, אישר כי מבין המפגינים שנהרגו יש גם כאלה שנפגעו מאש.

עוד בנושא:

ראש ממשלה חדש מונה במצרים, המפגינים מוחים
תחריר מתרוקנת, אך קומץ מפגינים נשבע להישאר
מובארק על ההפגנות: "אמרתי להם שהמדינה תיהרס"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully